Hopp til innhold

Usikkert om Flyr-passasjerer får tilbake penger

– Ut fra den begrensede oversikten bostyreren foreløpig har fått, er det dessverre usikkert om det er tilstrekkelig verdier i boet til at passasjerene vil motta dekning for sine krav. Det skriver bobestyrer Stine D. Snertingdalen i en pressemelding torsdag.

– Dette skyldes blant annet at det er betydelige prioriterte lønnskrav som må dekkes fullt, før det blir midler til alminnelige kreditorer, skriver bostyrer Snertingdalen.

Bostyreren og hennes team jobber nå med å få full oversikt over selskapets verdier og problemstillingene som må håndteres de første dagene.

– Passasjerer som har betalt flybilletter med kort, bør henvende seg til banken eller finansinstitusjonen som har utstedt betalingskortet for å undersøke om de har rett til å få beløpet tilbakebetalt, skriver bostyreren.

(©NTB)

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no