Hopp til innhold

Vipps- og nettrøbbel for DNB

Kundene til DNB hadde problemer med nettbanken og betalingstjenesten Vipps torsdag ettermiddag. Årsaken var nettverksproblemer, men de skal nå være løst.

Skjermbilde
Foto: Skjermbilde

– En nettverksfeil gjør at vi ikke får kontakt med kjernesystemene våre, sa kommunikasjonsrådgiver Andreas Nyheim i DNB til Dagbladet.

Feilen hadde i hovedsak rammet nettbanken. Hverken privat- eller bedriftskunder fikk tilgang til kontoene sine.

– Vi har hatt litt trøbbel med noen av våre løsninger i dag siden 14-15-tiden i dag, sa pressetalsmann Vidar Korsberg i DNB til NRK.

DNB beklaget overfor kundene.

– Alt skal være i orden nå, men det tar noe tid før systemet fungerer som normalt, sa Korsberg til NRK ved 1730-tiden. Han anbefalte kundene å vente litt før de prøver å logge seg på igjen.

AKTUELT NÅ