Innholdet i rapporten vil bli tilgjengelig på torsdag etter at Post- og teletilsynet har vurdert rapportens innhold.
Telenor beklager i rapporten at kundene ble rammet, og sier om hendelsene den 17. juni at det hadde sammenheng med mobilfeilen som lammet store deler av nettet den 10. juni.
- Les også:
93 prosent av trafikken ble avviklet som normalt
Administrerende direktør i Telenor Norge, Ragnar Kårhus, forteller at problemene som oppsto den 17. juni, ble forårsaket av korte brudd i transportnettet mellom Trondheim og Bodø.
– Trafikkmålinger som ble gjort i perioden feilsituasjonen varte, viser at 93 prosent av trafikken likevel ble avviklet som normalt, sier han.
Likevel sier Kårhus at 93 prosent ikke er godt nok på noen måte.
- Les også:
– Mobilnett i verdensklasse
Han sier at Telenors kunder skal forvente det aller beste, og at deres rolle er å sørge for at Norge skal ha et mobilnett i verdensklasse.
– Det har dessverre ikke vært tilfelle de siste ukene, men de problemene vi har stått overfor har gjort at vi har iverksatt viktige systemendringer i tillegg til både kortsiktige og langsiktige tiltak som styrker mobilnettet, sier han.
Han forsikrer at det ikke skal stå på folk eller penger når Telenor nå øker kapasiteten i nettet og ellers gjennomfører andre forbedringer.
- Les også: