Vanlege bilar med utslepp på mellom 50 og 80 gram pr. kilometer blir nokre tusenlappar dyrare etter dette forslaget. Dei mest forureinande bilane, slik som større firehjulstrekkarar, blir faktisk billegare i Solberg-regjeringa sitt forslag til nye eingongsavgifter.
– Vanskeleg å nå klimamål
– Dette vil gjere det vanskelegare å nå klimamålet om at nye bilar ikkje skal ha høgare utslepp enn 85 gram pr. kilometer i 2020, seier kommunikasjonsrådgjevar i NAF, Nils Sødal.
NAF er også sterkt uroa over at løyvingane til Transnova, selskapet som har som oppgåve å byggje ut ladestasjonar for elbilar. Løyvingane til Transnova går ned med 25 millionar kroner frå 75 millionar i forslaget frå Stoltenberg II-regjeringa.
– Dette er alvorleg for mange av våre medlemer som ynskjer å skaffe seg elbil. Færre vil ta sjansen på å kjøpe elbil når det kan bli problem med å lade opp bilen på langturar, seier Sødal.
LES OGSÅ:
LES OGSÅ:
Nøgd med vedlikehaldspott
På andre felt er NAF langt meir nøgd med regjeringa, blant anna når det gjeld satsing på vegvedlikehald. Regjeringa vil auke løyvinga til vegvedlikehald i 2014 med 500 millionar kroner.
Administrerande direktør i NAF, Stig Skjøstad, konkluderer med at forfallet på riksvegane blir stansa neste år, men at jobben med å bli kvitt forfallet må halde fram.
– Medlemene våre og norske trafikantar er særleg opptekne av vedlikehald. Derfor er det bra at vedlikehaldspotten aukar, seier han.
Solberg-regjeringa aukar løyvingane til veg med 1,8 milliardar kroner, noko som utgjer 45 prosent av auken i budsjettrammene.
LES OGSÅ:
LES OGSÅ:
– Spennande satsing
– Regjeringa viser at dei vil satse på samferdsel. Det er også det signalet endringane i budsjettet gir, seier Stig Skjøstad. Han synest også oppbygginga av eit fond for veg- og baneinvesteringar. Dette er starten på å finansiere eit eige utbyggingsselskap.'
NAF-direktøren er spent på korleis utbyggingsselskapet vil bli organisert.
– Det er framleis uklart, men eit slikt selskap må få midlar utanfor statsbudsjettet, seier Skjøstad.