Hopp til innhold

Reklame-blemme av Dagbladet

Dagbladet.no var uheldige med hvor annonsebanneren dukket opp.

Dagbladet.no

I flere artikler om Marianne Aulies voldtektsanklager på P3-direkten, dukket det opp en reklamebanner for sex-leketøy.

En upassende kombinasjon, vil mange si.

- Det er ikke en tabbe, men en teknisk tilfeldighet at sex-leketøy annonsen dukket opp i akkurat denne saken, sier redaksjonssjef Even Teimansen i Dagbladet.no.

Ifølge han er det ikke redaksjonen som er ansvarlige for annonsebannerne, men derimot annonseavdelingen.  

 - Men hvis vi blir gjort oppmerksomme på at en annonse krasjer med temaet på en enkeltsak - og at det fremstår upassende - tar vi grep for å fjerne annonsen, sier Teimansen.

- Skulle merke artikler

Bare for en måned siden gikk administrerende direktør i Dagbladets medielab, Rune Røsten, ut og sa at avisen ville merke alle artikler som kan være problematiske i forhold til enkelte typer reklame.

- Det gjelder først og fremst artikler som omhandler ulykker og krimsaker. Heretter vil vi merke av slike artikler i publiseringssystemet vårt, slik at de ikke får annonser rundt seg, sa Røsten til NRK i februar. 

Les også: Vil fjerne støtende reklame

AKTUELT NÅ