Stillingen som kommunikasjonsrådgiver med særlig ansvar for sosiale medier er nyopprettet fra 1. januar 2011.
– Vi har hatt som prosjekt å komme oss på plass i de sosiale mediene. Nå ønsker vi å satse videre på dette med en fast stilling i vår stab, sier kommunikasjonssjef Marianne Hagen ved Slottet til NTB.
I tett samarbeid med kronprinsparet skal den som ansettes blant annet produsere og oppdatere innhold til Det kongelige hoffs nettkanaler, som inkluderer Facebook-side, Twitter og side på YouTube.
Tett på
– Nettopp på grunn av stillingens innhold var det et poeng at annonsen ikke skulle i papiravisene. Her er man jo nettopp ute etter en person som er hyppig bruker av sosiale medier, sier daglig leder Gro Møllerstad i rekrutteringsfirmaet Hodejegerne as.
- LES OGSÅ:
Det er første gang Slottet legger ut en stillingsannonse kun på internett. Det er også første gang Twitter- og Facebook-sidene til kronprinsparet blir brukt til dette formålet.
Kronprinsparet er ute etter en medarbeider med bred kunnskap om bruk av sosiale medier, gjerne med erfaring fra videoopptak og redigering. Det blir opplyst at arbeidsplassen er Slottet og de kongelige eiendommene, i tillegg til at det blir en del reising. Alt i tett samarbeid med kronprinsparet.
Interesse
Annonsen ble lagt ut på nettet i forrige uke.
– Det er tydelig at mange har sett omtale av stillingsannonsen, for nærmere over 350 har vært innom våre hjemmesider og sett på annonsen, sier Møllerstad.
- LES OGSÅ: Märtha Louise får Madonna-støtte
Det er allerede kommet inn over 30 søknader:Det er mer enn det som er vanlig så lenge før svarfristen går ut. Mange av søkerne ser ut til å være godt kvalifiserte.
Tror du noen søker seg til en slik stilling i håp om å bli venner med de kongelige?
– I så fall blir de nok skuffet. Det er klart at det er en spesiell jobb i et annerledes og spennende miljø. Og det vil bli kontakt med kronprinsparet, men det er like fullt en jobb der kravet til profesjonalitet vil være helt avgjørende, understreker Møllerstad.
(NTB)