«Det lønner seg med FriFamilie! Fri Familie er en fordel for deg med abonnement fra Telenor hvor opptil 7 personer kan ringe og sende SMS og MMS kostnadsfritt.»
Denne reklame-SMSen har Finn Vaagan mottatt fra Telenor mer enn 1500 ganger siden fredag formiddag.
Reklamebudskapet, som er gjentatt til det kjedsommelige, har på ingen måte gjort Vaagan mer innstilt på å gå til anskaffelse av FriFamilie.
- Nå er minnet på telefonen fullt, sier hamarsingen til NRK.
- Les også:
- Les også:
50 meldinger i timen
Første melding tikket inn fredag litt over klokka ett. Siden har SMS-terroren fortsatt med upåklagelig intensitet.
- Jeg mottar cirka 50 meldinger fra Telenor hver eneste time. Og det fortsetter mens du ringer deg nå, sier han.
Mens NRK snakker med Vaagan piper det regelmessig i telefonen hans idet SMS-ene fra Telenor fortsetter å tikke inn. Cirka hvert fjerde minutt får han fire nye eksemplarer av meldingen.
Vaagan sier at han forsøkte å få stoppet SMS-terroren ved å gå inn på Min side på Telenors nettsider. Men han hadde glemt passordet, og ba om å få det tilsendt på SMS.
- Resultatet var at jeg fikk tilsendt det nye passordet minst 50 ganger på SMS, sier Vaagan.
Varslet om problemet - ingenting har skjedd
Dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor Norge.
Foto: NRKSMS-terroren startet omtrent samtidig som Telenors mobilnett brøt sammen fredag. Telenor er varslet, men har ikke vært i stand til å rette opp feilen.
- Jeg ringte Telenors kundeservice i formiddag. De sa at de var klar over problemet, og jobbet med det. Men intenting har skjedd, og jeg har ikke hørt noe mer fra dem, sier han.
Men Vaagan har ikke gått i kjelleren til tross for den intense meldingstrafikken.
- Det piper jevnt gjennom hele dagen, men det får jeg bare ta. Etterhvert så må jeg si at jeg tar det med godt humør. Jeg får ikke gjort så mye mer med dette. Men når jeg melder fra, så bør jo Telenor være raskere med å finne feilen, synes jeg.
- Har du vurdert å be om å ikke få reklame på telefonen?
- Nei, det har jeg ikke, men det får jeg vel vurdere om det skal fortsette sånn, sier Vaagan og ler.
Ikke kjent med reklamemeldingen
Dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor Norge er kjent med at noen kunder har fått tilsendt noen tekstmeldinger flere ganger. Han sier at dette kan lenkes til dekningsproblemene som oppsto fredag.
- Det kan være noe i systemet vårt som ikke fanger opp at tekstmeldingen faktisk er levert. Dermed ligger den hos oss og blir resendt inntil vi fanger opp at kunden har fått meldingen, sier han.
Amundsen er ikke kjent med den Telenor-meldingen som Vaagan har fått tilsendt, og vil ikke kommentere den.
- Det har vært en overbelastning som er årsaken til at dette har skjedd. Men hvordan dette har skjedd, er fortsatt et mysterium.