Professor i pedagogikk ved Høgskolen i Hedmark, Thomas Nordahl, meiner mange foreldre fråskriv seg ansvar for barna sin skulegang.
- Foreldre opplever seg i dag som brukarar i skulen, som om dei kjøper ei velferdsteneste. På sikt er ikkje barna tent med dette.
- Uheldig
Professoren, som er ein av dei som har forska mest på heim og skule, trur føresette med dette sviktar den tradisjonelle foreldrerolla i skulen.
- Foreldre tenkjer at skulen gjer jobben åleine. Dette er uheldig når vi veit at noko av det viktigaste grunnlaget for barna sin lærdom skjer i heimen.
Pressa lærarar
Han fryktar at utviklinga vil gå ut over lærarrekrutteringa.
- Læraren kjem i eit veldig press, både frå skulestyresmaktene og føresette. Alt som slår eit negativt lys over læraryrket går ut over rekrutteringa.
Læraren får skulda
Lærer Henning Frode Dispen frå Stryn i Sogn og Fjordane seier problemet blir fortia. Han trur det er vanskeleg for mange lærarar å stå fram offentleg. Sjølv har han vorte utskjelt på det grovaste av misnøgde foreldre.
- I dag er det meir vanleg å seie at det er læraren sin feil at det er dårleg orden og åtferd i klasserommet. Det er noko som er riv ruskande gale med heile systemet i forhold til å vise respekt og ta ansvar.
- Rettmessige foreldrekrav
Leiar i Foreldreutvalet for grunnskulen, Loveleen Rihel Brenna, meiner på si side foreldra sine krav til lærarrolla er rettmessige, trass i at skulestyresmaktene legg vekt på at føresette har eit ansvar i skulen.
- Viss foreldre skal ha eit medansvar, må skulen synleggjere kva som er kompetansemåla og korleis foreldre skal veilede barna.