Resultatet før skatt er på 57 millioner kroner, og det er to millioner kroner bedre enn i samme periode i fjor og selskapets beste halvårsresultat noensinne.
Nye ruter
Adminstrerende direktør i Widerøe Per Arne Watle mener årsaken til det gode resultatet er mål-bevisst satsing på nye, lønnsomme ruter og et vedvarende effektiviseringsarbeid. - Vi har merket krisen innen luftfarten, men den har ikke skremt vekk Widerøes passasjerer, sier Watle.
Billetter på internett
- Markedet har reagert positivt på våre mange pris- og kampanjetilbud. En rekke av disse har bare vært tilgjengelig via internet, sier Per Arne Watle. Så mye som 10 prosent av Widerøes eget salg skjer nå gjennom selskapets nettside. - Omsetningen gjennom denne kanalen viser sterk økning. Om få år vil halvparten av våre bestillinger skje på internet, sier Watle.
Ikke billigere billetter
Til tross for Widerøes rekordresultat kommer ikke flyselskapet til å sette ned billettprisene. Per Arne Watle sier overskuddet ikke er større enn det bør være i en sunn bedrift. Derfor kan folk neppe vente seg en generell prisreduksjon. - At vi presterer et overskudd er et resultat av det vi gjør med priser, og ikke omvendt, sier Watle.