NRK Meny
Normal

Vil byggje skipskanal i Vesterålen

Samferdsle er stadig tema for politiske debattar og går gjennom eit utal høyringar og utgreiingar. No vil ein lokal elektrikar hive inn eit nytt prosjekt.

Vil byggje skipskanal i Vesterålen

ELDSJEL: Jim Stian Karlsen er eldsjela bak gjenopplivinga av ein gamal ide

Foto: PRIVAT

– I tusener år og fram til før krigen slepte sjøfararar båtane over land for å sleppe å segle ut i Norskehavet. I dag kan me fikse dette utan problem.

Jim Stian Karlsen er eldsjela bak gjenopplivinga av ein gamal ide. Han er elektrikar, men er oppvaksen i båt og veit kor viktig den er for lokalsamfunnet hans, Øksnes i Vesterålen.

Karlsen ynskjer å byggje ein skipskanal mellom Eidsfjorden i Sortland og Skjerfjorden i Øksnes. Det er 700 meter land som skil dei to fjordane, og gjer til at skip og båtar må segle utanfor det vêrharde Vesterålen.

Laster kart, vennligst vent...

VÊRHARDT: Vestsida av Vesterålen er vêrhard, og ofte ligg mindre fiskebåtar vêrfaste. Ein skipskanal kan lette på problemet.

Har engasjert mange

– Eg er ikkje fiskar sjølv, men er vaksen opp i miljøet. Me har lenge ynskja oss ein snarveg inn i Eidsfjord og ned til Lofoten, seier Karlsen.

Han danna i fjor haust ei facebook-gruppe kring prosjektet, og har i dag engasjert nær 800 menneske.

– Eg har trua på at dette vil gagne turistnæringa også. Turismen i Nord-Noreg er større enn nokon gong, og dette vil opne for endå ein skjergard turistane kan utforske, seier Karlsen.

Også fiskerinæringa går god for prosjektet.

– Det er klart at det får ned transporttida både inn og ut av regionen. Det vil spesielt gagne den aukande førespurnaden etter fersk torsk, seier leiar i Noregs Fiskarlag, Kjell Ingebrigtsen.

Kjell Ingebrigtsen ute på havet

SER EIT POTENSIAL: Leiaren i Noregs Fiskarlag, Kjell Ingebrigtsen trur ikkje fiskarane sjølve vil ha mykje behov for ein kanal, men trur transportnæringa vil nyte godt av det.

Foto: Norges Fiskarlag/Erik Indrestrand

Men engasjement er ikkje nok

På andre sida av landet, i Sogn og Fjordane, har dei også jobba med eit liknande prosjekt. I 1874 byrja dei fyrste å engasjere seg for ein skipstunell forbi Stad. Nær 150 år seinare ligg tunellen i Nasjonal Transportplan.

Men Karlsen planlegg å få kanalen i hamn litt raskare enn 150 år.

– Stad Skipstunell er jo eit svært prosjekt til nær tre milliardar kroner. Etter mitt reknestykke vil kanalen i Øksnes koste kring 25 millionar kroner. Fordelt mellom alle seks kommunar i sortlandsregionen er det ikkje mykje, seier Karlsen.

Han har nyleg sendt saksinformasjon til lokalpolitikarar, kommunestyre i Vesterålen og Kystverket. Han vonar saka vert tema i Vesterålen Regionråd seinare.

– Trur du politikarane høyrer på samferdsleynskje frå ein elektrikar som ikkje sjølv er avhengig av båttrafikk?

– Eg er på ingen måte åleine i dette her. Mange i lokalsamfunnet ynskjer eit nytt tilbod. Er ikkje det nett oss politikarane skal høyre på?

Skipskanalen

OPTIMISTISK: Eldsjeler har laga eit mellombels forslag til skipskanal. Ifølgje geologar skal det være lause massar mellom fjordane, altso er det billeg å grave.

Foto: Barry Schønningsen

Video

Distriktsnyheter fra Nordland. TV
I tredje episode av Stortvildet må Erna Solberg tegne Jonas Gahr Støre. KrF må debattere som SV og motsatt. Hvem vinner debatten?
 Er Jonas Gahr Støre (Ap) god på seksualundervising? Se episode 2 av Stortvildet.