Torgald Sørli fra Oslo skulle kjøre slalåm i Narvik sist helg. Han hadde bestilt både flybillett og hotell. Før reisen sjekket han forholdene ved alpinanlegget på internett. Til sin store overraskelse sto det at bakkene i Narvik var stengt for sesongen. Sørli avbestilte både flyturen og hotellet. Flyturen fikk han ikke erstattet.
- Det er greit at skisenteret informerer i Narvik om at bakkene er stengt eller likevel åpne, men hva med oss utenfor som er avhenging av informasjon på internett? Man må kunne stole på opplysningene som står på internett, sier Torgald Sørli.
Åpent likevel
Narvik Skisenter bekrefter historien. Alpinanlegget var egentlig stengt for sesongen, men holdt likevel åpent sist helg på grunn av stort påtrykk. Ifølge flere NRK har snakket med i Narvik er dette et av mange eksempler på dårlige informasjonsrutiner. Daglig leder ved Norlandia Narvik Hotell, Ole Bård Berg, sier dette har kostet dem mange gjester.
Alovrlig
Styreformann Hugo Indresand i Narvik Skisenter sier de har informert hotellene fortløpende om endringer, og at de ellers har hatt faste åpningstider. Men han innrømmer at opplysningene på internett ikke alltid har vært oppdatert og understreker at han tar kritikken alvorlig.
Torgald Sørli sier han sitter igjen med inntrykk av at Narvik er et useriøst sted og han har mistet lysten på å dra til Narvik.
- Jeg kan jo umulig vite om heisene er åpne eller ikke, sier Sørli.