200 aktører samlet i Bodø, Tromsø og Alta fikk torsdag kl 12 under tre like arrangement se den nye satsinga til Nordnorsk Reiseliv. Sammen med reklame- og PR-selskapet Dinamo er det utviklet en ny logo, merkevare, kommunikasjonskonsept og kampanjer som til kjøres både i Norge og utlandet.
I Bodø kulturhus var administrerende direktør Silje Brandvoll på pletten for å vise frem Nord-Norges nye kommunikasjonsprofil.
– Vi ønsker å legge frem en ny profil og reklamekonseptet til Nord-Norge. Det er viktig å tenke på hvordan vi skal markedsføre landsdelen ute i verden, sier hun.
Bruker Facebook
Nordnorsk Reiseliv har fått ekstra ressurser tilført, som har gjort at det kan satses større og i flere kanaler. Engelskmenn skal nå fristes til å reise til Nord-Norge gjennom sosiale medier.
– Vi har startet en stor Facebook-kampanje som går i England nå. Vi har kjørt ut svære postere på t-banestasjoner i hele Central London. Samtidig har vi lansert en konkurranse på nett der vi søker postkortmodeller som kan komme til Nord-Norge og bli tatt bilde av, som vi senere kan bruke i ulike markedsføringskampanjer, sier Silje Brandvoll.
Investerer i vekst
Nordnorsk Reiseliv bruker ca 2 millioner på bare dette. England er et stort marked som Nord-Norge har direkteruter til. Når de nå satser mye krutt, forventer de også store resultater.
– Den effekten reiselivet kan vente seg er vekst i etterspørselen og flere kunder, sier Silje Brandvoll.