Hopp til innhold

Skal markedsføre Nord-Norge

I dag la Nordnorsk Reiseliv frem planene for hvordan de skal lokke enda flere turister til landsdelen. Sosiale medier skal få engelskmenn til å feriere i Nord-Norge.

Nordnorsk reiseliv

Reiselivet var samlet i Bodø kulturhus i formiddag for å overvære fremlegget av Nord-Norges nye reklameprofil.

Foto: Knut Haarvik / NRK

Silje Brandvoll

Silje Brandvoll er administrerende direktør for Nordnorsk Reiseliv AS og skal nå markedsføre landsdelen verden over.

Foto: Beth Mørch Pettersen / NRK

200 aktører samlet i Bodø, Tromsø og Alta fikk torsdag kl 12 under tre like arrangement se den nye satsinga til Nordnorsk Reiseliv. Sammen med reklame- og PR-selskapet Dinamo er det utviklet en ny logo, merkevare, kommunikasjonskonsept og kampanjer som til kjøres både i Norge og utlandet.

I Bodø kulturhus var administrerende direktør Silje Brandvoll på pletten for å vise frem Nord-Norges nye kommunikasjonsprofil.

– Vi ønsker å legge frem en ny profil og reklamekonseptet til Nord-Norge. Det er viktig å tenke på hvordan vi skal markedsføre landsdelen ute i verden, sier hun.

Bruker Facebook

Nordnorsk Reiseliv har fått ekstra ressurser tilført, som har gjort at det kan satses større og i flere kanaler. Engelskmenn skal nå fristes til å reise til Nord-Norge gjennom sosiale medier.

Nordnorsk Reiselivs nye logo

DEN NYE LOGOEN TIL NORDNORSK REISELIV

– Vi har startet en stor Facebook-kampanje som går i England nå. Vi har kjørt ut svære postere på t-banestasjoner i hele Central London. Samtidig har vi lansert en konkurranse på nett der vi søker postkortmodeller som kan komme til Nord-Norge og bli tatt bilde av, som vi senere kan bruke i ulike markedsføringskampanjer, sier Silje Brandvoll.

Investerer i vekst

Nordnorsk Reiseliv bruker ca 2 millioner på bare dette. England er et stort marked som Nord-Norge har direkteruter til. Når de nå satser mye krutt, forventer de også store resultater.

– Den effekten reiselivet kan vente seg er vekst i etterspørselen og flere kunder, sier Silje Brandvoll.