Salget skjedde i forbindelse med at Hurtigruten presenterte 2009-programmet i Bergen. Norske bedrifter og interesseorganisasjoner kjøpte reiser for tre millioner kroner, skriver VG Nett
Og dagen etter ble det solgt reiser for en million kroner i Ålesund.
- Utrolig nok selger vi reiser som aldri før. De økonomiske problemene har helt andre årsaker, som oljekostnader og renteutgifter, sier Per Eide-Olsen til VG Nett.
Han er glad for signalene i Statsbudsjettet, om at regjeringen vil prioritere markedsføring av den nordlige landsdelen i Norge.
20.000 flere gjester
Publikumstallene til Hurtigruten var i utgangen av september på over 20.000 flere enn i fjor på samme tidspunkt. Fortsetter dette kan tallene fra 2008 bli det høyeste noensinne for det kriserammede selskapet.
I 2007 hadde Hurtigruten oppunder en halv million gjester, og åtte av ti var utlendinger.
Svart børsdag
Onsdag var aksjekursen i Hurtigruten ASA nede i 14,70 kroner - den laveste kursen noensinne.