I skarp konkurranse med flere av verdens største cruiserederier, gjorde Hurtigruta nesten rent bort i den internasjonale markedsføringsorganisasjonen for reiseliv -HSMAIs konkurranse, og stakk av med en av platinum-prisene.
Julekampanje
Prisen ble gitt for Hurtigrutas julekampanje 2002, melder NTB. Hurtigruta fikk i tillegg fem gull og en sølv for annonser og brosjyrer. Det deltok 1.500 arbeider fra 45 land. Platinum er den høyeste utmerkelsen som kan oppnås. Inger Birkevold fra Pran & Torgersen, har laget brosjyren og annonsene, og mottok prisen sammen med Rosalynn Gershell fra Hurtigrutas USA-kontor.
Mange passasjerer
Til sammen 546.977 personer reiste med Hurtigruta i 2002, og det er en økning på 22,5 prosent i forhold til 2001. Man må helt tilbake til Hurtigrutas glansdager på midten av 60-tallet for å finne tilsvarende høye passasjertall.