Advokaten sa dette som svar til aktor som la stor vekt på at OVDS sluttet med å la fergeregnskapene være godkjent av revisor først på 90-tallet.
Remmen viste til at vegkontoret i Nordland ikke var så opptatt av at fergeregnskapene skulle undertengnes og godkjennes av revisor.
OVDS-forsvarer Johan Fr. Remmen (i midten) sier revisorgodkjenning ikke var viktig for ti år siden. Her sammen med forsvarerne Hugo Storø (t.v.) og Harald Stabell.
- Det var en rekke selskaper som leverte slike regnskaper uten at revisor hadde godkjent dem, sa Remmen og ramset opp regnskaper for ulike år for Helgelandske, Torghattens Trafikkselskap, Nordtrafikk og OVDS.
Fra oven
Remmen hevdet innskjerpingen om revisjon av regnskapene kom fra Vegdirektoratet og ikke fra vegkontoret i Bodø. Det var sistnevnte som hadde ansvar for forhanlingene med fergeselskapene om hvilke tilskudd de skulle få. Og det var i disse forhandlingene regnskapene ble lagt fram som dokumentasjon på hva fergedriften kostet og hvilke tilskudd som måtte gis.