Hopp til innhold

Avinorsjef feira at rullebanen skal bli flytta 900 meter: – Andre prosjekt vil bli prioriterte ned

Avinor må ta sin del av kaka for ny flyplass i Bodø. Likevel seier dei at milliardsatsinga vil ramme både resten av drifta og andre prosjekt i Avinor.

Avinor-sjef Abraham Foss og Bodø-ordfører Ida Pinnerød.

Konsernsjef i Avinor, Abraham Foss kom til Bodø i dag for å ete kake for den nye flyplassen. Her saman med Ida Pinnerød. I bakgrunnen varaordførar Ola Smeplass og tidlegare ordførar Ole Henrik Hjartøy.

Foto: Andreas Nilsen trygstad / NRK

Konsernstyret i Avinor har vedtatt utbygging av den lenge planlagde nye lufthamna i Bodø. Flyplassen skal stå ferdig i 2029.

Prosjektet skal koste 7,2 milliardar 2022-kroner utan kjøp av areal og utan finansieringskostnadar.

Avinor skal bidra med 2,6 milliardar kroner. Resten skal bli finansiert av staten og lokale midlar.

Måndag kom Avinor-leiinga til Bodø for å markere at dei har vedtatt byggjestart av ny flyplass saman med Bodø kommune og Forsvaret.

– Vi er glade for å ta denne avgjerda etter ein lang prosess med Forsvaret og Bodø kommune. Vi skal byggje ei ny lufthamn, og byutviklingsprosjektet vil ha stor samfunnsmessig betydning for heile regionen, seier konsernsjef Abraham Foss i Avinor.

Avinor og Forsvaret møter Bodø kommune om Ny by, ny flyplass.

I dag feira politikarar, Forsvaret og Avinor i Bodø med kake. For no er siste vedtak gjort, det blir ny flyplass i Bodø. Han skal stå ferdig i 2029.

Foto: Andreas Nilsen Trygstad / NRK

Samtidig er han klar på at utbygginga i Bodø vil ramme resten av drifta i Avinor.

I januar i år vedtok Avinor-styret å utsette avgjerda mellom anna på grunn av den økonomiske situasjonen for selskapet etter pandemien.

Inntektsbortfallet til Avinor som følgje av dette er på 16 milliardar kroner i perioden 2020 til 2022.

– Avinor har ein anstrengd økonomi. Pandemien har gjort at vi har mista 16 milliardar kroner i inntekter dei siste tre åra. Det gjer slike avgjerder vanskelege, seier konsernsjefen.

Samtidig har dei ifølge Foss ønskt å delta med det vi alternativt måtte brukt på dagens lufthamn.

– Så har staten lagt til rette, og det er brei politisk semje om å få det til.

Konsernsjef i Avinor, Abraham Foss.

Konsernsjef i Avinor, Abraham Foss legg ikkje skjul på at prosessen fram mot dagens avgjerd har vore krevjande for Avinor. I januar i år vedtok styret å utsette avgjerda mellom anna på grunn av den økonomiske situasjonen for selskapet etter pandemien. Inntektsbortfallet til Avinor som følgje av dette er på 16 milliardar kroner i perioden 2020 til 2022.

Foto: Andreas nilsen trygstad / NRK

Bakgrunnen for flyttinga av lufthamna er nedlegginga av Bodø hovudflystasjon.

Heilt sidan 2012 har kommunen jobba med å få regjeringa til å gå inn for å flytte dagens flystripe 900 meter lenger aust.

Området der flyplassen ligg i dag skal bli brukt til å lage ein heilt ny bydel, med både nærings- og bustadområde.

Les også Slakter gigantprosjektet i Bodø: – Nærmeste vi kommer science fiction

NY BY

Avinor-sjefen er klar på at selskapet no må snu på flisa.

– Det å gjennomføre ei avgjerd som medfører ein finansiering på 2,6 milliardar kroner, betyr ein pressa økonomisk situasjon som vil halde fram over fleire år, seier han.

– Når vi gjer ei slik prioritering betyr det at andre prosjekt bli prioriterte ned.

Ny by - ny flyplass er et av norgeshistoriens største byutviklingsprosjekter.

Den nye lufthamna skal liggje om lag 900 meter sør for dagens flyplass. I 2023 blir det litt mindre byggjeaktivitet, medan dei store anleggsarbeida først startar i 2024.

Illustrasjon: Bodø kommune

Foss vil ikkje seie kva utbyggingsprosjekt som no må setjast på vent.

– Dette er lange prosessar som vi skal jobbe med neste åra. Vi jobbar med fleire hundre prosjekt kvart år. Vi må sjå på utviklinga i marknaden, kva prosjekt må vi gjennomføre, og kva kan vi skyve på.

Ny by, ny flyplass

I 2012 startet arbeidet med en ny flyplass i Bodø. 42 bystyrevedtak senere nærmer det seg første spadetak.

Ifølgje Bodø-ordførar Ida Pinnerød (Ap) er alt no på plass.

– Det er eit langt lerret bak oss som vi har bleikte. No har Avinor fatta utbyggingsvedtak, Regjeringa har løyvd midlar og Stortinget behandlar det i desse dagar. Vi er klar. No vil det gå i gang eit arbeid veldig kjapt med å byrje å byggje den nye flyplassen.

42 ulike bystyrevedtak i denne saka fram til no. Kva seier det om prosessen?

– Det er ei veldig omfattande sak som også har vore veldig grundig omarbeidd i kommunen frå vi gjorde det første bystyrevedtaket i 2012.

Det handlar ikkje berre om flyttinga av flyplassen. Ordføraren fortel at det er eit stort og overordna miljøprogram byutviklingsområdet skal ha.

– Vi har jobba med korleis vi skal få ut eit nullutsleppsormåde for dette.

NY BY

Vedtaket Avinor har gjort betyr at Bodø etter planen får ein heilt ny og moderne lufthamn i 2029. Første spadetak blir sett i 2024. Kostnadsramma er 7,2 milliardar 2022-kroner, der Avinor skal bidra med 2,6 milliardar. Resten skal bli finansiert av staten og lokale midlar.

Foto: Nordic – Office of Architecture / Nordic – Office of Architecture

Avinor-styret seier at det er eit svært kostbart prosjekt som vil få konsekvensar i mange år framover.

– Det er mange gode grunnar til å forsvare pengebruken. Dette er eit veldig viktig samfunnsprosjekt.

Han legg til.

– Når vi likevel må bygge ny rullebane, må vi tenkje på at vi skal bruke dei pengane på å investere i noko nytt. Det er litt det dei 42 bystyrevedtaka byggjer opp under.

Les også Mener storslåtte planer om nye storflyplasser må skrotes: – Samfunnet og klimaet vil bli tapere

Flyplassprosjektene i Rana (t.v) og Bodø er de som er lengst frem i løypa av de tre som er under planlegging i Nordland.

– Så er det hyggjeleg at det er eit samla storting som har støtta opp heile vegen og at Avinor får god støtte frå storting og regjering og også Bodø kommune.

– Når landar det første flyet?

– Det er vanskeleg å seie, men det blir i alle fall etter mi tid som ordførar.

Ny by, ny flyplass

I 2012 startet arbeidet med en ny flyplass i Bodø. 42 bystyrevedtak senere nærmer det seg første spadetak.