Reidun Otterdal skulle på jobb på barnehagen i Hornindal tysdag morgon, då store steinar dundra ned ei av dei bratte fjellsidene på Sunnmøre. Ho slapp så vidt unna og forstod ikkje før etterpå kor nært ho var å bli tatt.
– Vi er mest bekymra for andre som ferdast her. Det er utriveleg å køyre her når det er dårleg ver og mørkt, seier ho.
Fembarnsmora bur i bygda med tenåringsgutar, mann og mor. Totalt bur 11 menneske i Otterdalen. Dei veit aldri når steinblokkene raserer vegen på nytt.
– Mange som ikkje skjønar
I ettermiddag opna vegen igjen etter å ha vore stengd i fire dagar. Sist gong gjekk det to år, etter at orkanen Dagmar hadde herja langs Hornindalsvatnet.
Nesten dagleg plukkar bygdefolk vekk stein for å kunne køyre vegen. No ber bygdefolket om pengar til utbetring, før det går alvorleg gale.
Jenny Følling (Sp) er leiar i Nasjonal Rassikringsgruppe. Ho seier at det er ein tung jobb å få fokus på nasjonalt.
– Ras er stort sett eit problem langs kysten frå Rogaland og nordover. Det mange i resten av landet som ikkje skjønar korleis det er å vere avhengig av ein rasfarleg veg, sa ho til NRK tidlegare denne veka.
Følling seier kartleggingar viser at det er behov for 71 milliardar til rassikring i Noreg dei neste åra. Ho etterlyser ei tredobling av overføringar til fylka.
Rekna for å vere blant dei verste
Vegstubben på 4 kilometer på bortsida av Hornindalsvatnet er den nest mest rasfarlege strekninga i landet. Det slo Statens vegvesen fast i 2020.
Fylkesvegsjef Ole Jan Tønnesen omtalar den 4 kilometer lange vegen som svært rasfarleg, og seier tunnel er det einaste sikre. Likevel har fylkespolitikarane ikkje sett av ei krone til rassikring dei neste ti åra.
– Vi i bygda her har hjartet på rette staden. Når vi køyrer vegen utover, har vi hjartet i halsen, seier Magne Otterdal, som også bur i bygda.
Han seier han er mest uroleg over at vegen stadig blir trafikkert av dei som leverer post, skuleskyss, entreprenørar og turistar.
Ber statsråden om pengar
No får samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) spørsmål om kva han vil gjere for å sikre pengar til vegen. Tidlegare denne veka varsla stortingsrepresentant Mona Fagerås (SV) at ho vil stille spørsmål om dette i Stortinget. Ho ventar at Senterpartiet vil prioritere dette, framfor utbygging av store motorvegprosjekt.
Reidun Otterdal håper på at det kjem ein tunnel til dei 11 innbyggarane i bygda om ikkje alt for mange år. Og før det skjer ei alvorleg ulykke.
– Vi har eit ønske og eit håp om at vegen blir sikra. Vi plukkar stadig vekk stein frå vegen. Samtidig har vi valt å bu her, så det må vi berre forhalde oss til, seier ho.