Hopp til innhold

TV på ny måte

Interaktivitet er stikkordet når det nå lages en reklamefilm for Kristiansund. - Dette er framtidas TV, mener regissøren. (Se video)

Video nsps_upload_2009_6_15_21_24_59_1204.jpg
Denne videoen er dessverre ikke tilgjengelig. Kontakt oss dersom du har spørsmål.

Running Girl

Katrine Kandal
Foto: Sissel Kvalvik / NRK

En ung jente (Katrine Kandal) løper innom kjente steder i byen. Filmen kan stanses der hun passerer , og seerne kan klikke på skjermen og bli mer kjent med det de ser.

- Jeg skal vise byen ved å springe gjennom forskjellige plasser, sier Katrine.

Framtidas TV

Erik Gustavson
Foto: Sissel Kvalvik / NRK

- Dette er framtidas TV, sier regissør Erik Gustavson. Han er sikker på at dette er slik vi vil se TV i framtida der man både kan se, høre og utføre handlinger samtidig.

Det hele begynte som en markedsføring av et utbyggingsprosjekt.

Even Lønnheim
Foto: Sissel Kvalvik / NRK

-Men skulle det bli noe dreis over det følte vi behov for å gjøre hele byen Kristiansund mer kjent, sier produsent Even Lønnheim.