Aakvik er ein av 360 norske reiselivsaktørar som merkar aukande interesse for miljøvennleg reiseliv under Norwegian Travel Workshop i Ålesund. Denne veka møter norsk reiselivsnæring 370 turoperatørar frå 32 ulike land.
– Vi kan ikkje berre bruke naturen, vi må også ta vare på den. Vi ser at mange ønskjer å bidra, seier Anniken Aakvik i «Offbeat Adventures».
Dei tilbyr lågterskel turar for alle, også kalla Soft ECO Adventures.
– Dette er miljøvennlege og berekraftige turar med lokal forankring. I tillegg er vi miljøtårnsertifisert. Det einaste som skal ligge igjen i naturen er fotavtrykket vårt.
Turistar kan få plukke søppel
Selskapet har no vore i drift i ca. eit år, og går mot det som ser ut til å bli ein svært god sesong. Deira kundar kan delta på ulike turar og matsanking, lære om lokal mat og kultur, og til og med vere med å plukke søppel langs strandkanten eller turstiane. Dette kallar ho frivillegheitsturisme.
– Eg trur at om du kjem frå andre sida av jorda og reiser i tre veker, så synest du kanskje det kan vere spennande å gi noko tilbake, seier Aakvik.
Satsar på elektriske båtar
Og dei er ikkje aleine i satsinga på berekraftig turisme. Ole-Hjalmar Bonsaksen er grunnleggar av familiebedrifta «Bonsye» på Hellesylt i Stranda. Dei tilbyr mellom anna mat- og konsertopplevingar, i tillegg til guida sightseeingturar i båt og fisketurar.
Selskapet er blant dei første til å utvikle utsleppsfrie og elektriske båtar som skal frakte turistar på Storfjorden og Geirangerfjorden, som er på verdsarvlista. For Bonsaksen har berekraftig turisme vore viktig heilt sidan oppstarten.
– Det er sjølve ryggrada i selskapet. Ein er nøydd til å vere berekraftig, for slik som vi held på i dag, det går ikkje i lengda, seier Bonsaksen.
Han meiner at alle må ta i eit tak for å skape meir miljøvennlege reiseopplevingar.
– Det er vårt ansvar å gjere ein forskjell. Når det gjeld miljøet så heiter det at ein skal tenke globalt og handle lokalt. Det blir for lett å seie at ein ikkje kan gjere noko med det.
– Fleire er opptatt av miljøet
Bente Bratland Holm, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, seier bransjen no har eit større fokus på å selje Noreg som ein heilårsdestinasjon. Dette for å unngå at nokre turistplassar blir overbelasta. Ho merker også eit større fokus, både blant reisande og turoperatørar, på berekraftige reiseopplevingar. Og trenden er aukande.
– Reiselivet er veldig klar over den utfordringa vi står overfor når det gjeld å vere berekraftig. Dei komande generasjonane av reisande har eit heilt anna krav. Dei kjem ikkje berre durande inn i ei bygd på ein buss og så reiser dei igjen. Dei er nysgjerrige, ønskjer å kome i kontakt med lokalbefolkninga og å vere forsvarlege reisande.