Hopp til innhold

Rasmus krev tilbake bompengane

HARØYA (NRK): Fastlandssambandet Nordøyvegen har ein budsjettsprekk på ein milliard kroner og står i fare for å bli stoppa. Rasmus Myklebust vil krevje tilbake bompengane han allereie har betalt.

Rasmus Myklebust ved tunnelinnslaget til Nordøyvegen

Rasmus Myklebust bur like ved tunnelinnslaget på Myklebust på Harøya. Han meiner det er galskap å stoppe utbygginga.

Foto: Alf-Jørgen H. Tyssing / NRK

– Det er galskap visst ikkje Nordøyvegen blir bygt. Då foreslår eg at dette holet her må bli utandørs badebasseng, seier Rasmus Myklehust.

Holet ligg rett nedanfor huset hans. Der skal det gå ein undersjøisk tunnel til naboøya Fjørtoft. Den største frykta til øybuarane er at bruene og tunnelane som har vore planlagt i 30 år, aldri kjem. No går det føre seg ein intens kamp for å finansiere fastlandssambandet. Budsjettet har sprokke med over ein milliard.

Nordøyvegen

Nordøyvegen skal gi fastlandssamband til om lag 2900 innbyggjarar i Haram og Sandøy.

Foto: NRK

Budsjett-sjokk

Då Stortinget gav grønt lys til bygging av Nordøyvegen i 2017, gjekk det ikkje lange stunda før spadane stod i jorda. Det førebuande arbeidet med tunnelinnslag skulle gjerast før dei store hovudentreprenørane kom med sine tilbod.

Ottar Brage Guttelvik

Fylkesrådmann Ottar Brage Guttelvik er bekymra for det store låneopptaket, som han meiner får konsekvensar for andre sektorar.

Foto: Gunnar Sandvik / NRK

I juni kom det store sjokket. Prisen på bygginga vert over ein milliard kroner meir enn rekna med. No jobbar politikarar og fylkesadministrasjonen på spreng for å finne dei ekstra pengane. Eit av spørsmåla er om bompengeinnkrevjinga kan forlengast frå 20 til 40 år.

Fylkesrådmann Ottar Brage Guttelvik råda politikarane til å avlyse anbodet tidlegare i sommar.

– Eg er bekymra for dei andre tilboda i fylket. Vi er redd at vi ikkje klarer å gjennomføre dei investeringane fylkestinget har vedteke i skulesektoren og kultursektoren, seier Guttelvik.

Rasmus Myklebust har samla ferjebillettar

Rasmus Myklebust har tatt vare på ferjebillettane der det vart kravd inn bompengar. No vil han ha pengane tilbake dersom utbygginga vert stansa.

Foto: Malin Kjellstadli Korsnes / NRK

Vil ha betalt tilbake bompengane

Rasmus Myklebust er meteorolog og har budd i Bergen heile sitt yrkesliv. No er han pensjonist og skal flytte tilbake til heimstaden. Gjennom alle desse åra har han reist til Harøya så ofte han kunne. I to år, frå 2014–2016 betalte han og dei andre reisande ekstra pengar på ferja. Det vart henta inn 7,6 millionar kroner i bompengar på ferjebillettane.

Sjølv om ikkje Myklebust er den som har betalt mest bompengar, har han tatt vare på alle billettane i ein konvolutt. Dersom Nordøyvegen vert stansa, har han planane klare. Då skal han sende konvolutten med billettane til bompengeselskapet og krevje pengane betalt tilbake.

– Det er i protest, seier pensjonisten.

Statens vegvesen må skuffe Myklebust.

– Han får dessverre ikkje att pengane sine. Midlane har gått til planlegging, slik Stortinget bestemte, seier seniorrådgivar Statens vegvesen, Knut Erik Bjerkan.

Stolte på at vegen ville komme

Svenn-Even Otterlei og sonen Eik

Svenn-Even Otterlei med sonen Eik er avhengig av ferje. Småbarnsfamilien har bygd hus på Lepsøya og stolte på at Nordøyvegen skulle komme.

Foto: Alf-Jørgen H. Tyssing / NRK

Svenn-Even Otterlei sit på ferja saman med den vesle sonen sin, på veg til fotballkamp. Han har ikkje tatt vare på billettane sine slik som Myklebust, men deler frustrasjonen over at fastlandssambandet kan bli skrinlagt. Han og familien har bygt hus på øyane og var sikre på at dei skulle sleppe å vere avhengig av ferje.

– Det må kome ei løysing på finansieringa. Pengane til Nordøyvegen kan ikkje brukast til andre ting likevel, seier Otterlei.

I oktober skal fylkestinget avgjere skjebnen til Nordøyvegen. Innbyggjarane på øyane er spente på å sjå utrekningane som blir lagt på bordet. Mange trur opprusting av ferjer og ferjekaier kan bli like dyrt som å bygge sambandet. Det trur også Rasmus Myklebust.

– Eg trur Nordøyvegen blir bygt. Eg ser ingen grunn til å stoppe, seier Myklebust.

Ferje legg til kai i Brattvåg

Nordøyvegen skal erstatte to ferjesamband som i dag kostar 70–80 millionar kroner å drifte årleg.

Foto: Alf-Jørgen H. Tyssing / NRK

SISTE FRÅ MØRE OG ROMSDAL