Eit titals menn i oransje arbeidskle, brakker, store betongklossar, ein gul kran med føtene godt planta i bergnabben og eit inngjerda område mot sjøen, viser at ferjekaia i Liabygda er omgjort til eit anleggsområde. Slik vil det bli fram til april neste år.
– Men det skal ikkje gå utover ferjetrafikken. Den skal gå uforstyrra, lovar prosjektansvarleg Marianne Nerø i Statens vegvesen.
Nye-kaia har eit budsjett på 52,5 millionar kroner, og arbeidet kom i gang like over påske. Entreprenøren Christie & Opsahl As fekk kontrakten på å rive dagens ferjekai og bygg ny på same staden.
Den nye kaia blir bygd for at det skal kunne nyttast større og meir moderne ferjer i sambandet i framtida.
Tvillingkai
Kaia blir altså bygd på same plass som den eksisterande. På andre sida av fjorden, i Stranda sentrum, kom ei tilsvarande kai til 69 millionar kroner på plass i fjor.
– Ja, du kan seie dette blir tvillingkaier. Formålet er jo å gjere klart til at større ferjer kan setjast inn i sambandet om det skulle bli aktuelt, seier Nærø.
Ho fortel at i første del av anleggsperioden skal nye-kaia ta form oppå og rundt dagens kai. Deretter skal partiet under gamlekaia, byggast. Til slutt skal alt det gamle rivast.
Då Stranda fekk ny kai i sentrum, måtte det mykje grunnarbeid til. Det same gjeld Liabygda-kaia.
Det skal også byggast ei tilleggskai på 75 meter som kjem til å gå som ein molo utover frå kaia. Ut frå omsyn til tryggleiken blir begge kaiene avstengde med portar for å unngå unødig trafikk utanfor sjølve av- og påkøyrselen til ferja.
Stengt i tre veker
– Det er litt komplisert fordi arbeidet skjer samtidig som ferja går. Innløpet mot kaia må gjerast djupare for ferja, og ein god del dykkararbeid må til. I tillegg må nye pelar setjast på fjell, seier Nærø.
Når brua på ferjekai skal skiftast ut, kjem ferjekaia til å bli stengt i ein trevekers periode. Då kjem sambandet til å gå frå Stranda til Linge ferjekai i staden.
– Men elles kjem trafikken over gamlekaia til å gå som normalt, og anleggsarbeidet kjem heller ikkje til å hindre for turisttrafikken i sommar, slår Marianne Nærø fast.
Når den nye kaia står ferdig, blir forholda for biltrafikken mykje betre, og kaia vil også vere tilpassa ferjetrafikken i framtida, lovar Statens vegvesen.