NRK Meny

Måtte gjøre vendereis

Bilferja «Svanøy» måtte slite i sterk vind på Halsafjorden i onsdag morgen. Til slutt måtte mannskapet gi opp å få biler og passasjerer til kai.

Bilferja Svanøy

Bilferja Svanøy har ikke thrustere og fikk slite i den sterke vinden på Halsafjorden onsdag

Foto: Kjell Arvid Stølen / NRK

Bilferja la fra kai på Kanestraum klokka 07, men da den skulle legge til på Halsa-sida, klarte ikke mannskapet å styre ferja inn.

Sterk vind

Operativ leder i Fjord1, Karstein Holm, sier «Svanøy» er svak for sterk vind. Grunnen er at ferja ikke har thruster-propeller som er mye bedre for å manøvrere ferjer og skip i sterk vind.

– I dag blåste deg såpass at det ikke gikk bare med vanlig propell, sier Holm.

Flere av passasjerene som var med ferja skreiv på Facebook at de ikke visste hva som skjedde, men at ferja prøvde å legge til 3 ganger før den returnerte til Kanestraum og satte bilene og passasjerene av der slik at de kunne benytte den andre ferja som har en annet og bedre propellsystem.

Halsa ferjekai

I dag var det langt fra vindstille ved ferjeleiet på Halsa og det skapte problem for B/F Svanøy

Foto: Odd Sørås / NRK

Holm sier det er sjelden at dette skjedd i dette sambandet og at en av grunnene til problemet i dag også var at det lå ei ubemanna ferje ved den andre ferjelemmen på Halsasiden.

– Hadde den vært ledig, hadde Svanøy trolig klart det, men altså ikke i dag, sier den operative lederen.

Siste video/lyd

Mange geitebønder i landet vil ha den elektriske geiteklaven til Gjemnesbedrifta Nofence. Produksjonen pågår for fullt, men geiteklaven er enno ikkje godkjend. Gründerbedrifta treng beitesesongen 2017 for å gi Mattilsynet dokumentasjonen dei krev.
Dei fleste har meir enn nok med å SJÅ utfor kanten på den hundre meter høge Zakariasdammen i Tafjorden på Sunnmøre.
Men det finst folk som vil betale for å få seg ein luftig tur. Og frå neste veke av kan dei gjere akkurat dét...
Fiskesperra som skal redde den nasjonale lakseelva Driva, blir slakta av ekspertar på behandling av gyrosmitte. Miljødirektoratet er ansvarleg for prosjektet til seksti millionar kroner. Dei meiner det trengst berre små justeringar.