NRK Meny

Framleis uvisst om regatta i 2015

Formannskapet i Ålesund kommunen sa nei til å vere vertskap for Tall Ships' Races i 2015. Men, etter at ordføraren fekk ein telefon frå Tall Ships'-arrangørane fekk han bystyret til å seie vent.

Cuytty Sark Tall Ships Races i Ålesund 2001.

SIST GONG: Slik såg det ut då Cutty Sark Tall Ships Races blei arrangert i Ålesund i 2001.

Foto: NRK

Artikkelen er flere år gammel.

Geir Stenseth

SA NEI: Varaordførar Geir Stenseth sa nei til å vere vertskap for Tall Ships' Races.

Foto: Trond Vestre / NRK
Cuytty Sark Tall Ships Races i Ålesund 2001.

Cytty Sark Tall Ships Races i Ålesund 2001.

Foto: NRK
Cuytty Sark Tall Ships Races i Ålesund 2001.

Cutty Sark Tall Ships Races i Ålesund 2001.

Foto: NRK

Ordføraren fekk bystyret med på å utsette avgjerda om Ålesund skal ta imot Tall Ships' Races i 2015.

Vil ha Ålesund med

Etter at formannskapet først sa nei til å vere vertskap for den årlege regattaen, vart saka teke opp i bystyret til endeleg avgjerd. Det vart det ikkje noko av.

For etter at ordførar Bjørn Tømmerdal (H) hadde snakka med arrangørane av Tall Ships fekk han bystyret med på å senke skuldra og utsetje vedtaket.

Frå talarstolen i bystyresalen sa Tømmerdal at etter at vedtaket i formannskapet vart kjent hadde arrangørane gitt Ålesund eit halvt år utsetjing.

Dei gav uttrykk for at dei gjerne vil ha med Ålesund som vertsskap.

Dermed har kommunen seks månader på å finne ut korleis dei skal løyse det økonomiske floken som per no hindrar dei å ta imot kappseglarane.

Det vil koste Ålesund kommune minst 12 millionar kroner, ifølgje rådmannen sine utrekningar.

Før bystyremøtet

Med åtte mot fem røyster sa formannskapet nei til å arrangere Tall Ships' Races i 2015.

Det vart klart under eit ekstraordinært formannskapsmøte i forkant av bystyremøtet torsdag ettermiddag.

Ordførar Bjørn Tømmerdal kom med eit modifisert forslag ved staren av møtet, men forslaget fekk ikkje fleirtal.

I juli 2001 var Ålesund vertskap for kappsiglinga, som då heitte Cutty Sark Tall Ships Races. Kommunen vedtok for nokre få månader sidan å søke om å bli vertshamn. Omsynet til økonomien gjorde at varaordførar Geir Stenseth frå Frp sa nei.

– Det ser ikkje ut som om me har økonomisk rygg til å bere det store arrangement slik som den økonomiske situasjonen er no, og slik han ser ut til bli kommande år, sa Stenseth til NRK før bystyremøtet torsdag kveld.

– Er det tungt å svelgje?

– Ikkje tungt, men det er eigentleg ... det er ikkje bra å sende ein søknad i september og så takke nei i november når ein får det ein søkjer om. Men, det er ein del føresetnader som ikkje har halde seg oppe.

– Er det ikkje høve til å skaffa seg meir inntekter frå næringslivet for å finansiera dette?

– Joda, men då måtte den jobben starta før. Kommunen står ansvarleg til slutt og ender opp med den endeleg rekninga. Og me har ingen tilsegn i kroner og øre til no, me tek ikkje sjansen, seier Stenseth.

Video Tall Ships-motstand

VIDEO: Det har vore stort engasjement i Ålesund i spørsmålet om kommunen skal vere vertshamn for Tall Ships Races i 2015. Og fleire har tatt til orde for at kommunen ikkje har råd til å bruke mange millionar på ein fest når det samtidig er foreslått å kutte på viktige velferdsområde.

Siste video/lyd

Mange geitebønder i landet vil ha den elektriske geiteklaven til Gjemnesbedrifta Nofence. Produksjonen pågår for fullt, men geiteklaven er enno ikkje godkjend. Gründerbedrifta treng beitesesongen 2017 for å gi Mattilsynet dokumentasjonen dei krev.
Dei fleste har meir enn nok med å SJÅ utfor kanten på den hundre meter høge Zakariasdammen i Tafjorden på Sunnmøre.
Men det finst folk som vil betale for å få seg ein luftig tur. Og frå neste veke av kan dei gjere akkurat dét...
Fiskesperra som skal redde den nasjonale lakseelva Driva, blir slakta av ekspertar på behandling av gyrosmitte. Miljødirektoratet er ansvarleg for prosjektet til seksti millionar kroner. Dei meiner det trengst berre små justeringar.