Hopp til innhold
Framtida til den maritime klynga

Framtida til den maritime klynga

Oppsummert

29. september går GCE Blue Maritimes årskonferanse av stabelen i Ålesund. Her får vi svar på korleis det står til med den maritime klynga etter dei tøffe tidene i offshorebransjen.

  • – Maritim næring kan bli halvert

    Maritim næring kan bli halvert frå 2015-2022, frå 115 000 til 66 000 tilsette. Det viser ein ny rapport av Menon Economics, bestilt av Maritimt Forum, NITO, Tekna, Negotia og Lederne. Maritimt Forum Nordvest meiner dette viser at koronatiltaka frå regjeringa ikkje er nok, og dei ber om at fleire tiltak blir sett inn snarast.

  • Dramatisk for maritim industri

    Effekten av koronapandemien og oljeprisfallet får dramatiske konsekvenser for den norske maritime klyngen. Særlig fordi dette kommer på toppen av offshorekrisen etter 2014. Det viser prognoser utarbeidet av Menon Economics i en rapport bestilt av Maritimt Forum. Norsk maritim sysselsetting kan falle med nesten 25 prosent fram til utgangen av 2022, sammenlignet med 2019. Da mister hver fjerde ansatt jobben. Ifølge daglig leder Arnfinn Ingjerd i Maritime Nordvest bekrefter rapporten alvoret i situasjonen. I en pressemelding sier Ingjerd at det haster å gjennomføre kraftfulle motkonjunkturtiltak.

    Arnfinn Ingjerd.
    Foto: Hans-Olav Landsverk / NRK
  • Vil gjere fiskeslam om til fôr

    Ulsteinviksbedrifta Hyperthermics vil ved hjelp av ein ny teknologi gjere fiskeslam til ei inntektskjelde. – Det marine fiskeslammet skal bli forvandla til eit proteinrikt pulver som kan seljast som fôr-ingrediens og samstundes blir det produsert biogass, seier marknadssjef Erlend Haugsbø. Fiskeslam utgjer i dag ein kostnad, og ei slik oppfinning vil løyse eit miljøproblem.

    Hyperthermics i Ulsteinvik
    Foto: Cecilie Hatloy
  • 50 prosent er cruise

    Cruiseskip utgjør over 50 prosent av ordrereserven ved norske verft, skriver Sunnmørsposten. Bransjeorganisasjonen Norske Skipsverft er bekymret: – Det er grunn til å mane til en viss forsiktighet når man framstiller det som at verftsindustrien har lyktes med omstillingen ved å bygge cruiseskip, sier Asle B. Strønen, administrerende direktør i organisasjonen til avisen.

  • Økonomisk optimisme i vest

    Næringslivet på Vestlandet er meir optimistiske enn på fleire år. Optimismen drivast i stor grad av at stemninga i oljenæringa har snudd etter at oljeprisen og forventningane til framtidige investeringar har auka. Det viser Vestlandsindeksen, som er utarbeida av Sparebanken Vest kvart kvartal på bakgrunn av spørsmål til 700 bedriftsleiarar på Vestlandet. Indeksen viser den største framtidstrua på nesten fem år blant bedriftsleiarar. Fleire trur fisk og havbruk kan bli større enn olje om 30 år.

Konsernsjef, Fiskerstrand Holding
Brunvoll
Sykkylven Stål AS
Visjoner for den maritime klynga
Jannicke Farstad leder diskusjon om omstilling, bærekraft og innovasjonsevne under Blue Maritime Clusters årskonferanse 2017

SISTE FRÅ MØRE OG ROMSDAL