I havgapet utanfor Ålesund ligg det fem øyer på rekke og rad. To ferjeruter og ein hurtigbåt er sett til å frakte øybuarane til fastlandet. Om to år skal dette bli erstatta med tunnel og bru.
Dei siste av dei sju stålelementa på den spektakulære Lepsøybrua er no løfta på plass.
Brua blir 800 meter lang, og er bygd i betong og stål. Kvart stålelement veg mellom 560 og 700 tonn. Lepsøybrua blir stålbrua med det lengste spennet i Noreg, på 155 meter.
Mykje arbeid som står att
Sjølv om stålelementa no er på plass, er det framleis mykje arbeid som står igjen før brua er ferdigstilt.
– Vi har mykje godt arbeid som vi skal gjere på brua framover, så dette vil vere eit anleggsområde ei lang tid, seier prosjektleiar Mariann Nærø.
Ho åtvarar også nysgjerrige personar om å teste brua før den er ferdig.
– No er det farleg. Dette er eit anleggsområdet, og brua er ikkje sikra. Ho er heller ikkje ferdig, så her må ingen bevege seg utpå.
Stor glede
Gleda var stor då det siste stålelementet vart heist opp, både hos publikum og hos toppleiinga i Nordøyvegprosjektet.
– Dette er ei veldig stor dag. Eg er stolt, sa byggeleiar på Lepsøybrua Ragnhild Holen Relling.
Det var mykje fram og tilbake då den siste stålbiten skulle settast på plass, men byggeleiarane var ikkje bekymra for at noko skulle gå gale.
– Dette er så godt berekna og målt, sa Reiling.
Vegen kjem 59 år etter første møte
Nordøyane blir dei fem øyane Harøya, Fjørtofta, Skuløy/Flemsøy, Haramsøy og Lepsøy kalla. Det har også gitt namnet til milliardprosjektet som skal gi dei fastlandsforbindelse, Nordøyvegen. Prislappen ligg på om lag 5 milliardar.
I 1963 vart dei første planane om ei bru frå Lepsøya til fastlandet kjent. I 2022 er det venta at vegen skal stå ferdig, men då med fleire tunnelar som utgjer Nordøyvegen.
Om det er rekord i lang planleggingstid er uvisst, men 59 år etter at den første planen vart lagt, vil øybuarane kunne køyre til fastlandet.