8. oktober 2017 kl. 13:41 Kan måtte ta kampen i en rettssal – Det er bare Hurtigruten som er Hurtigruten. Vi vil derfor ikke åpne for å la andre benytte seg av vårt varemerke, sier kommunikasjonsdirektør Anne Marit Bjørnflaten i Hurtigruten til NRK. Juseksperter: – Hurtigruten kan ikke påberope seg evig varemerkebeskyttelse Dersom Hurtigruten skal nekte eventuelle konkurrerende rederi å markedsføre seg som Hurtigruten, kan de måtte ta kampen i en rettssal, mener flere juseksperter. – Ingen merkenavn har evigvarende vern, ifølge Patentstyret. Av Susanne Skjåstad Lysvold og Andreas Budalen
Juseksperter: – Hurtigruten kan ikke påberope seg evig varemerkebeskyttelse Dersom Hurtigruten skal nekte eventuelle konkurrerende rederi å markedsføre seg som Hurtigruten, kan de måtte ta kampen i en rettssal, mener flere juseksperter. – Ingen merkenavn har evigvarende vern, ifølge Patentstyret. Av Susanne Skjåstad Lysvold og Andreas Budalen