I går fikk mange bankkunder
og med betalingsterminaler og minibanker, og i formiddagstimene i dag fikk DNB problemer med nettbanken sin igjen.(Saken fortsetter etter bildet)
Natt til i dag kunne 580.000 personer sjekke selvangivelsen på nett. Informasjonssjef i DNB, Aud-Helen Rasmussen, mener det kan være årsaken til svikten i nettbanken.
– Det kan se ut som det har en sammenheng med pålogging med BankID på Altinn, sier hun til NRK.no.
- Les også: Påloggingsproblemer for Telenor-kunder
- Les også: Betalingsproblemene er løst
Rådes til å prøve på nytt
Ifølge Rasmussen er nettbanken nå åpen igjen, men det er fortsatt ikke alle som kommer inn like lett.
– Det kan være kapasitetsutfordringer så prøv igjen om du ikke lykkes første gang, sier Rasmussen.
Nå jobber DNB med problemstillingen sammen med BankID, og Rasmussen sier at det for øyeblikket ser veldig bra ut.
– Jeg håper problemet er løst, men jeg kan ikke garantere det. Nå håper vi trafikken fordeler seg utover timene som kommer slik at nettbanken fungerer optimalt, sier hun.