Uaddressert reklame har FBI tatt opp flere ganger. Da dette ser ut til å være et problem mange irriterer seg over, setter vi igjen fokus på saken til glede for nye lesere.
Saken er slik at det er Aftenpostens avisbud som deler ut denne reklamen på dørmatta di, samme om mottakeren er abonnent eller ikke. Forskjellen er bare at abonnentene får en avis pakket rundt sin reklame.
Siden det ikke er akkurat innlysende at det er Aftenposten som deler ut reklamen, bringer vi deg derfor denne informasjonen en gang til, og vil fortsette med det så lenge vi får henvendelser fra folk som har sett seg lei på dette problemet.
I en e-post til FBI skriver Aftenposten at de forholder seg til Markedsføringslovens §2c om uadressert reklame, og at alle som ønsker det kan reservere seg mot uadressert reklame ved å ringe Aftenposten.
De har nemlig opprettet et eget reservasjonsregister, der 8000 har skrevet seg på.
Ring 05040 for å reservere deg mot Aftenpostens reklame.