Den landsomfattende kjeden Telebutikken innrømmer gladelig på deres egen nettside, Telebutikken.no, at servicen deres ikke alltid er like god.
Her er et par eksempler på ofte stilte spørsmål og svar om service, klippet og limt fra nettsiden:
Illustasjonsfoto: NRK
[Spørsmål]:
Hvorfor får jeg ikke svar på mailen som jeg sendte til dere i går? Har også sendt inn samme henvendelse på fax!
[Svar]:
Vi svarer på alle mailer. Ved enkelte perioder på året så er pågangen ekstra stor. I juletiden og rundt påske kan det ta ekstra lang tid å få svar på mail. Men vi gjør vårt beste og du vil få svar. Vennligst ikke send oss mailer der du etterlyser svar, da dette bare forsinker prosessen. Det samme gjelder ved purring på fax. Svartiden på mail bør ideelt være under 48 timer. Men det kan i de verste periodene ta opptil 14 dager før vi kommer à jour. Dette beklager vi selvsagt på det sterkeste.
[Spørsmål]:
Hvorfor ansetter dere da ikke en ekstrahjelp som kan svare på mail når det hoper seg opp?
[Svar]:
Fordi mange av mailene er kompliserte spørsmål om funksjoner og ordrer. Det tar lengre tid å lære opp en ny enn å få tatt unna svarene selv. Dessuten ønsker vi at alle skal få svar av personer som har kompetanse.
[Spørsmål]:
Hvorfor får jeg ikke svar på mailen min? (Og nå har det tatt veeeeldig lang tid)
[Svar]:
Det kan være i sjeldne tilfeller at vi ikke har fått den. Eller så har du stilt et spørsmål som står i denne listen. Vi kommer ikke til å svare på mail hvis svaret er å finne her.
Men akkurat du er flink og leser dette. Det er vi glade for. Håper det er til hjelp.
Illustrasjonsfoto: Scanpix
[Spørsmål]:
Jeg ønsker å snakke med en av dere? Kan jeg ringe?
[Svar]:
Du er velkommen til å ringe oss på 815 22 518. Men telefonen ringer hele dagen og det er ikke like enkelt å komme igjennom. Det sitter heldigvis noen personer som prøver å hjelpe oss så godt de kan. Så har du mulighet så send oss heller en mail.
Var ikke klar over saken
Da vi prøver å ringe Telebutikken, kommer vi etterhvert i kontakt med daglig leder Unn Asker Olsen:
– Dette var jeg ikke klar over, men dette gjelder ikke per i dag, sier hun.
Hun forteller videre at sidene vil bli endret så fort som mulig.
Har du eksempler på service utenom det vanlige? Send oss en e-post.