En representant for Norsk Flytteservice AS kom før jul på befaring i huset Odd Mauset skulle flytte fra. Odd fikk beskjed om at jobben ville koste kr 6500 ,- og da fikk han i tillegg gratis nedvask av huset. Mauset slo til og betalte kontant.
Odd Mauset
Norsk Flytteservice AS kom først som avtalt. Selskapet utførte halve flyttejobben, men så ble de borte. Gjentatte ganger prøvde Odd Mauset å ringe selskapet for å få dem til å fullføre flytteoppdraget. Først forklarte Norsk Flytteservice at flyttebilen ikke ville starte i det kalde været. Deretter hevdet selskapet at flyttelasset var mye større enn først antatt og at Odd bare hadde betalt for den jobben selskapet allerede hadde utført, dvs. halve lasset. Etter hvert tok ikke Norsk Flytteservice telefonen når Odd ringte og det viste seg at selskapet aldri skulle komme tilbake for å utføre flyttejobben Odd Mauset hadde betalt for.
Forbrukerinspektør Elisabet Grøndahl
I nesten en måned, frem til midten av januar, bodde Odd og samboeren i et kaos i sin nye leilighet. Halve flyttelasset sto fremdeles i deres gamle hjem. Til slutt måtte paret få hjelp av barn og barnebarn til å fullføre flyttingen. Odd Mauset angrer i dag på at han lot seg friste av den flotte annonsen til Norsk Flytteservice AS.
Da Forbrukerinspektør Elisabet Grøndahl begynte å undersøke saken om Norsk Flytteservice AS, viste det seg raskt at Odd Mauset langt fra var den eneste misfornøyde kunden til selskapet. Det skulle også vise seg at Norsk Flytteservice ikke var alene om å love mer enn de kan holde.