Videre sendte jeg en e-post til dem der jeg spurte hvorfor jeg ikke fikk noe svar på telefon og hvorfor det tok så lang tid. Men her fikk jeg heller ikke noe svar.
Jeg tok en titt på nettet og sjekket litt forumer, og tydeligvis var det flere enn meg som hadde opplevd det samme. Mange hadde bestilt varer for flere tusen kroner, og flere hadde måttet gått så langt som å anmelde firmaet. Her er det noe snusk sier jeg!
Det går ikke an å ta imot nye bestillinger uten å klare å levere de gamle! Jeg føler meg direkte lurt av firmaet og ønsker å snakke med eieren selv.
Mattis
SVAR:
Dersom du ønsker å få pengene dine tilbake, kan du benytte deg av angreretten din. Etter angrerettloven kan du angre på kjøp gjort over internett i inntil 14 dager etter levering. Så lenge varen ikke er levert, løper ikke denne fristen, og du kan
. Når du benytter deg av denne retten, faller selgers plikt/rett til å levere bort, samtidig som du slipper å betale.Du må gjøre angrerett skriftlig ovenfor selger, gjerne i en e-post til firmaet. Dersom du har betalt med kredittkort, og pengene er trukket, og du ikke får pengene tilbake fra selger, sier
at kan du rette kravet mot utstederen av kredittkortet, altså banken din, i stedet for selgeren.Hilsen Thomas Nortvedt, Forbrukerrådet
Har du spørsmål om teknologi? Send det her: