Best av alle var som vanlig «Nytt på nytt», der Jon Almaas, Knut Nærum og Linn Skåber med hjelp fra Jørn Hoel og Steinar Albrigtsen, samlet 1.443 000 seere foran skjermen fredag kveld.
Med en markedsandel på hele 70,7 prosent, er dette de sterkeste tallene for humorprogrammet denne høsten.
Nett-TV:
Les også:
Flere rekorder
– Fredagens «Nytt på nytt» var faktisk det sjette mest sette i programmets tiårige historie, forteller analysesjef Kristian Tolonen til nrk.no.
Det mest sette programmet, og eneste som har hatt over 1,5 millioner seere, var programmet som ble sendt etter Anne-Kat. Hærlands beryktede fyllekjøring i 2003.
Les også:
Nett-TV:
Også «Skavlan» satte «norsk» rekord denne høsten, med 1 064 000 seere. En halvtime tidligere valgte også 1 393 000 svensker å se programmet på SVT.
(Artikkelen fortsetter under bildet)
Yngrebølgen hos «Beat for beat» slo også an hos publikum. Hele 986.000 så barnestjernene Malin Reitan og Celine Solemsløkk Helgemo (14) «knuse» TV-fjesene Erik Solbakken og Klaus Sonstad i musikkquizen fredag kveld.
Nett-TV:
Vinteren rundt hjørnet
Analysesjef Kristian Tolonen har svaret på hvorfor så mange nordmenn valgte fjernsynet foran andre sosiale aktiviteter denne helgen:
– Her kommer vinter’n. Jo kaldere det er ute, desto mer TV ser vi. Dette er en trend som gjenspeiler seg i alle de nordligste, nordiske landene, og vi kan se på seertallene at vinteren nærmer seg nå, sier Tolonen.
Nett-TV:
Heller ikke på lørdag og søndag skuffet publikum, og «Norsk attraksjon» og «Tore på sporet» kan skilte med henholdsvis 842 000 og 863 000 seere.
Også hos konkurrenten TV2 gikk seertallene opp i helgen, og «Senkveld» ble kanalens mest sette program med 966 000 seere, en markedsandel på 54,3 prosent.