Norge Rundt, NRK 1, fredag 1. juni kl. 1930.
- Motorsykkelen står i garasjen nesten halve året. Derfor er det viktig å trene seg opp att, å få sykkelen i kroppen igjen når sesongen startar, forklarer Bleie. I samarbeid med andre arrangerer
NMCU køyrekurs for både ferske og erfarne motorsyklistar.«Blinde» bilistar
Kvart år blir mange motorsyklistar skadd i ulykker. I 8 av 10 kollisjonar mellom motorsykkel og bil, har ikkje bilføraren sett motorsykkelen.
- Vi har vore borte frå vegane i nesten eit halvår, bilistane er avvent med å sjå oss i trafikken, seier Bleie. Dette må motorsyklistane vere klar over. Dei kan aldri rekne med at ein bilist som skal ut i vegen, eller skifte felt, har sett sykkelen.
Kjem fort
- Mange ulykker skjer fordi bilføraren trur han rekk å svinge ut i vegen før sykkelen når fram, seier Bleie. Det er vanskelegare å vurdere farta til eit lite køyrety som ein sykkel, enn det er for ein bil. Motorsyklisten kjem ofte mykje fortare enn det ser ut til, sjølv utan å halde spesielt høg fart. Då er det inga hjelp i å ha retten på si side: Motorsyklisten er alltid den svakaste parten i kollisjonar med bil.
Vaksne førarar
Det er ein myte at det er flest unge som køyrer motorsykkel. Svært mange er vaksne, ferdige med småbarn- og etableringsperioden, og med tid og råd til å ta opp att hobbyen. Men det har skjedd mykje i utviklinga av motorsyklar berre dei siste 10-20 åra. Ein stor motorsykkel i dag har heilt andre krefter enn ein like stor sykkel for nokre år sidan.
- Derfor er det lett å overvurdere eigne kunnskapar og undervurdere sykkelen. Det kan bli fatalt i ein pressa situasjon, seier Bleie, som anbefaler alle motorsyklistar å ta oppfriskingskurs.
Glede
Marianne Raknes tok motorsykkelsertifikatet tidleg på 90-tale, på impuls for å imponere dei to eldre brørne sine. Men ho har aldri angra. Ikkje minst etter turen på legendariske Route 66 i USA er ho hekta.
- Det er fridomskjensla, det å kjenne vinden mot kroppen, kjenne luktene, å kome nær naturen som gjer sykkelkøyring så spesielt, seier ho. Og så er det det sosiale: Motorsyklistar helsar alltid på kvarandre. Om ein får problem og må stoppe, er det alltid hjelp å få.
- Då er det berre å vinke til den neste som kjem forbi. Han stoppar garantert for å høyre kva han kan bidra med, smiler Raknes.