I vinterferien har de satt høyttalerne på full guffe for å lære seg Subwoolfer-dansen.
– Jeg synes det er gøy å se hvor fort barn kan lære seg nye ting, men jeg sliter fortsatt med å få dansen til å sitte, sier blogger og influenser Anna Rasmussen.
Så nå i vinterferien er det full dansetrening på fjellet. De siste ukene har datteren Michelle danset mye med vennene sine, og nå skal trinnene læres bort til mor.
– Første gang jeg så Subwoolfer på TV, danset jeg og en venninne foran TV-en. Allerede da prøvde jeg å lære meg dansen, sier Michelle (10).
Subwoolfer er blitt en hit på TV, men også på nett. Anna og Michelle er blant mange som har tatt dansefoten fatt og lært seg bevegelsene til de gule ulvene.
Lær deg dansen nederst i saken.
Viktigheten av sosiale medier for TV
Gry Cecilie Rustad er medieforsker og har forsket på TV-serier. Hun mener sosiale medier har blitt viktig for TV-underholdning i Norge.
– Det er utvilsomt at TikTok og sosiale medier har stor innflytelse på hva som blir populært. TikTok er spesielt viktig for musikk og dans, og man ser ofte at det er sanger eller danser som går viralt der, som Bruno sangen i Encanto.
– Det er nok denne effekten man ser med Subwoolfer, sier Gry Cecilie Rustad.
Også Knut Kristian Hauger, som er ansvarlig redaktør og daglig leder i tidsskriftet Kampanje, synes MGP-vinnerne har vært smarte.
– Skal MGP være aktuelt og relevant for de unge, må innholdet også leve på TikTok. Det tror jeg mange artistene har skjønt, og jeg vil tippe flere av dem bruker plattformen, sier han.
Kreves litt trening
– Det kreves litt trening for å lære dansen, men etter å ha prøvd noen ganger, sitter den, sier Michelle.
Hun har fulgt med på MGP, og gleder seg til de skal stå på scenen i Torino.
– Det er veldig gøy at de vant! Jeg liker godt å se Eurovision, og skal selvsagt følge med i år også!, sier Michelle.