Da vår spansktalende researcher ringte for å få tips om hva han kunne gjøre en dag i Trondheim, fikk han svært god hjelp – på bra spansk!
- De gav mye informasjon om hver severdighet, og nevnte flere av de viktigste tingene, forteller vår researcher henrykt.
Han fikk også god service da han spurte om hvordan han skal komme seg fra Oslo lufthavn til Trondheim.
Vi fikk god hjelp også på de andre telefonene, og dermed er Trondheim best i test på telefon-henvendelser.
- Så bra! Vi synes våre sesongmedarbeidere er veldig flinke. Bra at dere har samme erfaring, sier markedssjef Lisbeth Fallan ved turistkontoret i Trondheim.
Trondheim svarte også på alle våre fire eposter, og de svarer også ganske godt – og raskt. Spesielt da vi henvendte oss på fransk for å spørre om leie av sykler fikk vi gode og raske svar.
Begredelig på nett
Men nettsidene til Trondheim er begredelige. De er kjedelige, og mangler mye informasjon. Vi fant verken informasjon om åpningstidene til turistkontoret, bykart eller link til kinoene i Trondheim.
- Vi er klar over dette. Sidene er kjempedårlige. Men vi holder på å lage nye, sier Lisbeth Fallan.
Trondheim ville vunnet hele testen dersom de hadde vært gjennomsnittlig god på nettsidene sine. Men tross dårlige nettsider, kommer altså Trondheim på sølvplass i vår test av 15 turistkontorer i Norge.