Twitter hadde torsdag registrert 3,5 millioner tvitringer merket #JeSuisCharlie, ifølge nyhetsbyrået AFP.
Emneknaggen, som betyr «Jeg er Charlie», spredte seg umiddelbart i Frankrike etter angrepet onsdag, og kom raskt i bruk av millioner av mennesker verden over.
Animasjonen over, laget av Twitter, er en visualisering av hvor tvitringene timene etter angrepet kom fra.
– Annerledes nå enn i 2006
Flest tvitringer ble registrert onsdag kl 21.30. Da ble 6 500 meldinger merket #JeSuisCharlie postet.
– Sosiale medier er en temperaturmåler av hva folk er opptatt av akkurat nå. Og vi ser at dette opprører folk over hele verden, sier Bente Kalsnes, stipendiat ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo.
Hun sier at folks reaksjon på internett i forbindelse med denne saken er annerledes enn under den såkalte karikaturstriden i 2006.
– Mange setter pris på å kunne uttrykke frustrasjonen de føler, og deler karikaturtegningene eller bruker dem som profilbilder. Det gjorde vi ikke i 2006. Da hadde vi verken Facebook eller Twitter, men blogg var den store kommunikasjonsformen, sier Kalsnes.
LES OGSÅ: