Mange vil meine at det er få ting som er så spanande på tv som direktesendt sport, og tilsvarande irriterande når reklamepausen bryt inn midt i sendinga.
Sportsarrangement som Tour de France, fotballkampar og femmila har blitt sendt på reklamekanalar, men det har vore eit problem å finne opningar der reklamen ikkje forstyrrar.
Endringa, som trår i kraft laurdag 1. juli, gjer norske TV-kanalar lov til å sende reklame samtidig som programma held fram å spele i eit lite vindauge. Under Tour de France, som startar laurdag, skal TV2 teste dei nye reklamepausane.
– Dette gir oss moglegheit til å gje eit betre produkt for sjåarane der dei kan følge betre med på det som skjer, seier salsdirektør i TV2 Bjørn Gunnar Rosvoll.
Bilde-i-bilde-reklamen betyr ikkje slutten på vanlege reklamepausar, men noko ein kan velje å bruke eller ikkje.
Jarle Thalberg i mediebyrået Group M, som har mange store reklamekundar, trur sjåarane kjem til å like den nye løysinga.
– Nå kan tv-kanalane tilby reklame utan å øydelegge for sjåarane. Vi kjem ikkje unna at det kjem meir og meir reklame, så då er det fint at reklamen finn former som ikkje er så forstyrrande, seier Thalberg.
– Løyser eit problem
Thalberg i Group M meiner at dette også løyser eit problem for TV-kanalane, fordi dei er heilt utselte for reklame for tida.
– TV-kanalar taper titals millionar kroner kva einaste månad, fordi norske annonsørar, som gjerne vil på tv-skjermen med reklame, faktisk ikkje kjem på, seier Thalberg.
Bjørn Gunnar Rosvoll i TV2, som testar den nye forma for reklamepause til helga, presiserer at dette ikkje betyr at det kjem meir reklame, men at det blir reklame som ikkje forstyrrar så mykje.
– Eg trur ikkje vi kjem til å miste sjåarar, men dersom det skjer, vil vi teste på nytt og lære av det vi gjer.