NRK Meny
Normal

– Stortingets nye logo liknar ein Disney-animasjon

Den norske løva i Stortingets nye logo har mista stoltheita si, meiner designar Bjørn Rybakken.

Stortingets nye logo / Bjørn Rybakken

STAMPAR AV GARDE: Løva i riksvåpenet har mista sin stoltheit, meiner designar og kreativ leiar Bjørn Rybakken i Cretalux.

Foto: Stortinget / Cretalux

Olemic Thommessen (H)

Stortingspresident Olemic Thommessen lanserte Stortingets nye logo.

Foto: NRK
Norges riksvåpen

ORIGINALEN: Den nåverande offisielle versjonen av Norges riksvåpen.

Stortingets nye logo

NY DESIGN I: Slik blir Stortingets nye logo med våpenskjold.

Foto: Stortinget
Stortingets nye logo

NY DESIGN II: Slik blir Stortingets nye logo uten våpenskjold.

Foto: Stortinget

Torsdag presenterte stortingspresident Olemic Thommessen den nye logoen, som skal fronte Stortinget ut blant folk.

– Det gamle systemet fungerte ikkje så godt. Vi hadde to ulike logoar, som ikkje fungerte så godt saman, seier stortingspresidenten.

Dei to logoane han siktar til er ein moderne logo beståande av ein halv kvadrat som var logoen på nett, medan det tradisjonelle riksvåpenet blei brukt på brevpapir og offisielle dokument.

Riksvåpen i ulike fargar

Den nye logoen er ein redesign av riksvåpenet, og den kjem i to utgåver. På parlamentariske dokument har riksvåpenet skjold og krone. Medan det elles blir brukt ei frittståande løve.

– Stortinget skal stå fram som noko anna enn regjeringa. Mange klarer ikkje å skilje mellom regjering og Stortinget og det er nokre som trur at Erna Solberg har kontor på Stortinget. For oss som jobbar her er det eit poeng å ha ein logo som er spesifikk for det vi driv med, seier Thommessen.

Det er bedrifta Uniform strategisk design som har forma ut den nye logoen. Det har teke i overkant av eit år å utvikle det nye designet, som har kosta 2,5 millionar kroner.

– Løva har mista stoltheita

Designar og kreativ leiar Bjørn Rybakken i Cretalux syns det er fint at det er valt ein logo som trekk linjene bakover, men han meiner løva ikkje har den same stolte haldninga som før.

– Løva i riksvåpenet skal sjå ut som den er klar til kamp. Men her ser det ut som den stampar av garde, den har litt for mykje animasjonsaktig i seg, seier Rybakken.

Tradisjonelt har det vore restriktivt å endre på riksvåpenet. I nokre utgåver av den nye logoen er løva lausriven frå våpenskjoldet bak. Det trur ikkje Rybakken er eit lurt trekk.

– At løva blir brukt som logo utan våpenskjoldet bak gjer at den kan virke framand for folk, meiner Rybakken.

Identiteten blir teken i bruk eksternt frå 1. oktober.

Kulturstrøm

  • Skryt til «Mission Impossible»

    Den nye «Mission Impossible»-filmen, som delvis er spelt inn i Noreg, får skryt av internasjonal presse. Det skriv VG. Rolling Stone Magazine, Los Angeles Times og Entertainment Weekly er blant dei som rosar filmen. Scena der Tom Cruise heng og dinglar utfor Preikestolen får mykje merksemd. Men Noreg er ikkje nemnt i filmen; fjellplatået er lagt til India.

    MISSION: IMPOSSIBLE - FALLOUT
    Foto: Paramount Pictures
  • Spillerom direkte frå Moldejazz

    Spillerom, NRK P2 sitt musikkprogram, sender live frå Moldejazz denne veka. I dag byr dei på live musikk og fuglekikking med hovudartisten Maria Schneider.

    Vi sender direkte fra Alexandraparken i Molde, der Moldejazz er i full gang. Programleder Tine Skolmen får besøk av aktuelle gjester og festivalmusikere på scenen. Dagens liveband: Ensemble Eliassen.
  • Ny studie om kvinner i film

    Mannlege kritikarar er meir skeptiske til filmar med kvinner i, enn kva kvinnelege kritikarar er, skriv The New York Times. Det viser ein ny studie frå San Diego State University. Studien tar for seg kritikkar publisert på nettstaden Rotten tomatoes. Forskarane finn at kvinnelege kritikarar i gjennomsnitt gir filmar med kvinner i ei vurdering på 74 prosent, medan dei mannlege kritikarane gir 62 prosent i gjennomsnitt til dei same filmane(stjerner og terningkast er gjort om til prosent i studien).