Til tonene av gamle "Sound of Music" gled sceneteppet opp og åpenbarte en sci-fi preget scene, med futuristiskbelyste stålrør og ramper som plasserte oss midt i en romstasjon. Og hvor sjefskommandøren i krigersk romrustning stiger ned – eller rettere sagt opp - til oss gjennom en luke i gulvet.
Med dusinet dansere forkledt som slimete aper som invaderer scenen, braker det deretter løs. Kylies rustning åpnes av seg selv, og lar en langt mer lettkledd og forførisk popdiva overta styringen av showet i "Love At First Sight" og en feberversjon av "Fever", med sykehussenger, digre skjermer med hjertepulsdiagram og store, røde kjærlighetshjerter som dekorativ bakgrunn på bakteppet.
Liten plass til Kylie
Og slik fortsetter det, til Kylie halvannen time seinere avslutter med en effektiv karaokeversjon av fjorårets megahit "Can’t Get You Out Of My Head".

Kylie Minogue under åpningen av hennes britiske turne i Cardiff International Arena, Wales (foto: Scanpix, AP Photo / Barry Batchelor, PA).
Med et utall kostymeskift, med halsbrekkende danseoppvisninger og et gjennomkoreografert show som er imponerende. Men som også er så overveldende at det blir svært liten plass igjen til mennesket og artisten Kylie.
Underveis fram mot grand finalen fikk vi derfor se popproduktet Kylie i Clockwork Orange-forkledning i "Spinning Around", mannlige dansere i nettingsstrømper, høyhælte sko og tangatruser i "Locomotion", dansere som Ninja-krigere, Kylie i sort fotsid kjole med stjernehimmel og syntetiske strykere, Kylie i latinoflørt - og det meste annet av kostymer og effekter som penger kan kjøpe.
Musikalsk lettvekter
Det blir så overdådig at vi til tider knapt registrerer den hoftevrikkende og utspekulert forføriske popdivaen, og i enda mindre grad hennes medbragte musikere.
Noe som igjen blir en påminnelse om popdivaens musikalske lettvekterstatus. For selv om Kylie har sikret seg noen hits opp gjennom sine 15 år i rampelyset, er det neppe den musikalske substansen ettertiden vil huske henne for.
Stemningsskaper
Men kanskje burde hun stole litt mer på sine personlige egenskaper?
I hvert fall hadde hun de 7000 tilskuerne i sin hule hånd da hun med lyset på og uten musikalsk backing scenebeveget seg ut i folkehavet og småpludret med publikum.
Da fungerte toveis-kommunikasjonen, og den gjensidige kjærlighetserklæringen framsto som langt mer troverdig enn i den technofiserte versjonen av discoperplen "I Feel Love" seint i settet.
Mettende vorspiel
For selv om showet både var proffere og morsommere enn forventet, var vi egentlig mer preget av metthet enn av kjærlighet da Kylie nærmet seg slutten på sin første norgeskonsert.
Og de tempoekstatiske versjonene av "I Should Be Lucky" og "Burning Up" ble derfor aldri mer enn et pliktskyldig rydde-grunnen-vorspiel, før sangen du-ikke-får-ut-av-hue satte sitt effektive karaokepunktum.