Se bildene fra Rudskogen her!
- Vi hadde den oppe i 207 km/t på langstrekket. Det er ny rekord det, stråler Jan Erik.
Det ble ny fartsrekord når Tommy tråkka til med Koenigseggen på Rudskogen.
Rundetiden var den samme som da de testet Dodge Viper på samme bane i vår: 1,05. Så absolutt godkjent det også.
- Vi kunne nok kjørt enda fortere, men det er rart med det når det ikke er din egen bil. Det blir til at man tar det litt forsiktig, forklarer Autofilsjefen.
Glade tilskuere
Likevel virket det som om de fremmøtte tilskuerne var fornøyd med det de så. For det var mange glis og glade ansikter når Koeningseggen brølte bortover langsiden mens stikkflammene sto ut av enderøret på den.
Også Tommy Rustad hadde lovord å si om verstingbilen.
- Den er jo helt rå! Dette er en ordentlig racerbil. Jeg må si at den topper det meste jeg har kjørt her sånn effektmessig.
Likevel mener han bilen ikke er helt optimal.
Tommy og Jan Erik koste seg på jobb denne dagen.
- Nei, jeg ligger for mye i setet – det blir en for dårlig sittestilling. Og så er sidestøtten ikke bra nok.
Heller ikke giret er han fornøyd med.
- Girsystemet er ikke bra. Det er alt for upresist, sier racerbilsjåføren.
Skuffet Vollvik
Men den som nok var aller mest skuffet over Koenigseggkjøringen var bileier Idar Vollvik. Planen var at han skulle sitte på med Tommy, men helikopteret han skulle fly fra Bergen kunne aldri lette på grunn av dårlig vær.
- Det er veldig dumt å gå glipp av dette. Mitt autofile hjerte liker dette dårlig. Men på den annen side, så gleder jo bilen dere og mange andre.