På plassene bak følger TV2, som samler 60 prosent av befolkningen, og VG som samler 54 prosent av befolkningen.
Mediedirektør i NRK, Øyvind Lund, er fornøyd med tallene, men mener det viktigste er at publikum er fornøyd med tilbudet.
– Det er ikke nødvendigvis viktig for oss å være størst i Norge. Det viktigste er å nå bredt ut og å ha et tilbud som publikum syns er attraktivt.
Tallene er fra april til juni i år, og deltakerne har blitt spurt om hvor ofte de bruker forskjellige norske mediehus daglig. Over 10.000 personer har blitt intervjuet på telefon.
Liten nedgang for alle
Alle de største mediebedriftene i undersøkelsen har opplevd en liten nedgang sammenlignet med samme periode i fjor. Størst er fallet for Aftenposten, som når ut til 27 prosent av de spurte sammenlignet med 30 prosent i fjor.
NRK har også bredest dekning i alle aldersgruppene i undersøkelsen. 97 prosent av de over 60 opplyser at de bruker NRK daglig. I den yngste aldersgruppen, 12 til 19 år, opplyser 73 prosent av de spurte at de bruker NRK daglig.
VG størst på nett
VG Nett er den best besøkte nyhetsnettsiden blant dem som deltar i undersøkelsen. 45 prosent oppgir at de besøker vg.no daglig, mens 44 prosent besøker NRK.no.
– På nettet er det veldig hard kamp om brukerne. Ikke bare fra norske nyhetssider, men også fra sosiale medier og lignende. Innholdsbildet på nett er enormt, sier Øyvind Lund.
Selv om han er fornøyd med tallene fra undersøkelsen, mener han at NRK har forbedringspotensial.
– Vi har forbedringspotensial på alle plattformer. Men vi er fornøyd med at vi når bredt ut til alle aldersgruppene.