Svenskene er litt bedre enn oss på en del områder, popmusikk er ett av dem og bilindustri er helt klart et annet. Det råeste du får av söta bror er Koenigsegg, og her er to nye verstingutgaver.
1018 hester
Prisen er dessverre ikke så veldig hyggelig. De 14 CCX Edition-utgavene som blir bygget kommer til å koste 10,5 millioner norske før staten har fått sitt, og de 6 CCXR Edition-bilene er enda dyrere, med en prislapp på 11,8 millioner før avgift.
En mager trøst er kanskje at det er femårs fabrikksgaranti med gratis service, men ytelsene er det iallfall ikke ingenting i veien med. CCX får 888 hester på bensin, mens CCXR får 1018 hestekrefter ut av en flexifuel-motor med E85 på tanken.
Begge bilene er mer bane- enn gatevennlig satt opp, og har en hel overflod av karbondetaljer. Da er det bare å sette av en tier om dagen, så har du råd til å kjøpe deg én om rundt 2877 år.