Fotball på skjermen er ikke hva det engang var. Det er mange aktører og mange skjermer.
I denne utgaven av Kurer prøver vi å finne ut hva som blir konsekvensene av den nye medieavtalen for brukerne og aktørene, og vi spør om alle aktørene kan klare å tjene penger på vår fotballinteresse.
Harry Arne Solberg, professor ved Trondheim Økonomiske Høgskole og ekspert på sportsrettigheter, kommer i studio for å vurdere avtalen.
Det gjør også Knut Kristian Hauger, nettredaktør i medietidsskriftet Kampanje.
- En jungel av løsninger
Vi treffer også to ihuga Rosenborg-tilhengere. Morten Kjelaas (26) og Håvar Lillealtern (26) kommer til å se de fleste bortekampene via nettet.
De viser fram ulike nettløsninger og forklarer hva de vurderer som god og dårlig bildekvalitet og hva som er viktig når de skal velge hvem som de skal velge.
Denne gangen er det mange aktører som skal tilby fotball, og de to RBK-tilhengerne innrømmer at heller ikke de har full oversikt.
- Det er en jungel av løsninger, og vi har bare funnet dem som vi har hørt mest om, sier Kjelaas.
Programleder er Ida Jevne