Kandidat B.
Se bilene i runde 8!
Dette er siste sjanse til å stemme fram en finalist til selveste finalen i Autofils superkonkurranse.
Hvilken av disse bilene fortjener å delta?
Skriv AUTOKONK og bokstaven på din
Kandidat C.
favoritt på mobiltelefonen. Send meldingen til 1987. Tjenesten koster fem kroner.
A: Mitsubishi Evo 6: - Denne bilen er rå, rask og morsom, skriver Per Inge Sørgården.
B: Opel Calibra, 92-modell: - Dette er
Kandidat D.
en turbo 4x4 med 204 hk, som jeg brukte hele sommeren 2002 på jobben med stylinga. Det er Riegers Catano-sett u/vinge som er montert på - og godkjent, forteller Øyvind Bertelsen.
Kandidat E.
C: BMW 325 cabriolet, 94-modell: - Dette er den ultimate “skli" bil. Den er ombygd til det nye E46 karosseriet i fronten, panser, lykter m.m, sier Kenth Wither.
D: Nissan 200sx s14, 95-modell: - Bilen er en spesiell sportsbil med veldig gode kjøreegenskaper. God
Kandidat F.
vektfordeling, bremser og understell/drivverk, sier Trond Vidar Tjomlid om bilen sin.
E: Ford Capri 2000 S, 73-modell: - Dette er etter min mening den feteste bilen Ford har presentert for oss dødelige. Linjene, designet og ikke minst det herlige, maskuline panseret er i en klasse for seg selv, mener Øistein Jåsund.
Kandidat G.
F: Chevrolet Corvette, 86-modell: - Jeg har fått meg drømmebilen, akkurat slik jeg ville ha den! En kamerat bygde den på bestilling i USA, før han sendte den hjem til meg her i Norge, konstaterer Lars Ertnes.
G: Volvo 740 Turbo, 87-modell: - Bilen er senket, rutene sotet, helt røde baklys og hvite blinklys framme, sier
Kandidat H.
Håkon Lynne som ikke legger skjul på at mange vil karakterisere bilen som "harry".
H: Nissan Primera eGT Turbo, 91-modell: - Motoren yter omlag 240 hk, forteller Andrè Linder og innrømmer at det ikke er den råeste bilen, men den duger.
I: Audi A3: - Her er vinneren, sier Cato Kristensen selvsikkert om sin
Kandidat I.
sølvfargede stolthet.
J: Alfa Romeo Bertone 1750 Cupé, 70-modell: Bård-Arne Andersen satser på at "kjæledeggen" kommer med til finalen.
Kandidat J.