Høyrer musikk og islam saman?

Kvifor er musikk forbode i enkelte islamske samfunn, samstundes som muslimske artistar er superstjerner over heile verda?

Youssou N'Dour

Youssou N'Dour frå Senegal er muslim, og inspirasjonen til albumet «Egypt» frå 2004 er henta frå sufismen.

Foto: Seneweb: flickr.com/photos/seneweb/

P2s Jungeltelegrafen inviterte til nettdebatt med Midtausten-kjennar Kai Kverme. Her kan du lese alle innlegga.

Innholdet som skulle vises her støttes dessverre ikke lenger.

Musikk er ein del av kvardagen til muslimar verda over. Det er likevel ikkje slik at musikk generelt sett blir godteke innan islam. I nokre område har musikk blitt totalt forbode – som i Afghanistan under Taliban og no sist i Somalia .

– Det rår stor usemje innan islam om musikkens status, og den går på kryss og tvers av tradisjonelle skilje, seier Kai Kverme, som er mastergradsstudent i arabisk og forskingsassistent ved Institutt for kulturstudier og orientalske språk ved Universitetet i Oslo.

– Både sjia- og sunnileiarar har til dømes gått ut med forbod mot musikk. I dei mest konservative miljøa har ikkje musikk nokon som helst plass. Ein meiner at musikken tek bort merksemda frå Gud og leier til synd.

Likevel meiner Kverme at musikk er viktig for fleirtalet av muslimar, også i Noreg.

Han forklarar nærmare i denne videoen:

Video KVERME-FOV-290910-WW

Røter i sufismen

Tradisjonelt har det meste av musikken innan islam vore knytt til sufismen, den islamske mystikken. Mange av vår tids største afrikanske og arabiske artistar er sterkt påverka av denne retninga innan islam. Mellom artistane som reknar seg som sufi, er den senegalesiske verdsstjerna Youssou N'Dour. I 2004 gav han ut plata «Egypt» som eit uttrykk for sin sufisme.

Her kan du høyre utdrag frå plata: Youssou N'Dour: Egypt

Trendy med tru

Det finst også mange muslimske popartistar som ikkje er spesielt opptekne av sufisme.

– Artistane kan gjerne lage svært utfordrande musikkvideoar, men likevel vere opptekne av å framstå som gode muslimar – nærmast som ein del av merkevarebygginga. Den egyptiske popstjerna Amr Diab er eit godt døme på dette.

På videoen under skildrar Kai Kverme denne nyreligiøse tendensen:

Video KVERME2-FOV-290910-WW

På "Diab TV" på Amr Diabs offisielle nettside kan du sjå Amr Diab både vise musklar og reklamere for brus – og høyre han synge ei islamsk bøn.

Kulturstrøm

  • Storbritannia vil regulere Netflix

    Britiske myndigheter ønsker å regulere store strømmetjenester som Netflix på samme måte som tradisjonelle kringkastere, ifølge nyhetsbyrået PA.

    Tilsynsmyndigheten Ofcom vil angivelig får mulighet til å ta avgjørelser i saker som skyldes klager på feil og partiskhet hos strømmetjenestene.

    – Reglene for hvordan kringkasterne opererer, ble skrevet for en analog tidsalder. De er ikke egnet for en tidsalder med smart-TV-er og strømming, sier en ikke navngitt regjeringskilde til PA.

  • Malte over kritisert gatekunst

    Lørdag kveld forsvant veggmaleriet av den jødisk-ortodokse mannen fra lekeplassen i Bergen. – Bør tenke seg nøye om før man tar ned et kunstverk, sier advokat og ytringsfrihetsekspert.

  • Bergen tok storeslem i korps-NM

    Bergen vant både innen brass og janitsjar i årets NM for skolekorps. Mesterkapet var digitalt. 66 skolekorps leverte inn bidrag.

    I 1. divisjon janitsjar tok Bergenskorpsene alle de tre første plassene og tapetserte pallen. Midtun Skoles Musikkorps vant, foran nabokorpset Skjold Skoles Musikkorps. Ulriken Janitsjar tok siste plassen på podiet.

    I 2. divisjon brass gikk Skodvin Skulemusikk til topps, med nyskrevet stykke av Kjetil Djønne.