Hopp til innhold

Hemmeligheten bak suksessen

Hva er hemmeligheten bak suksessen til det norgesaktuelle sminkebandet Kiss? Vi gir deg de fem beste pr-stuntene.

Kiss

Kiss kommer til Norge i juni.

Foto: Chris Pizzello / Scanpix/AP

Kiss Sonic Boom over Europe

Kiss kommer til Norge i juni med sin Sonic Boom over Europe-turné.

Foto: Plakat
Dag Inge Fjeld

Dag Inge Fjeld, strategisk direktør i kommunikasjonsbyrået PhD og Kiss-fan.

Les om de fem beste pr-stuntene her:

8. juni kommer et av popkulturens aller største fenomener igjen til Norge.

Kiss, som hadde sin virkelige storhetstid på slutten 70- og begynnelsen av 80-talllet, har solgt over 40 millioner plater i USA og over 100 millioner plater på verdensbasis.

Nøkkelen til suksess

8. juni spiller de for første gang i Trondheim og fire dager etter, den 14. juni spiller de igjen i Oslo.

Men hva kommer suksessen av?

Det er tre ting som har gjort Kiss til det legendariske rockebandet det er: Låtene, sminken og en enorme teft for markedsføring.

Radioselskapet i NRK P2 har fått Kiss-fanen og markedsføringsmannen Dag Inge Fjeld til å gi oss de fem smarteste pr-stuntene til bandet.

VIDEO: Kiss lanserte sin nyeste Europa-turné ved å spille på det tyske tv-showet «Wetten, dass...?»

Kulturstrøm