Kiss kommer til Norge i juni med sin Sonic Boom over Europe-turné.
Foto: PlakatDag Inge Fjeld, strategisk direktør i kommunikasjonsbyrået PhD og Kiss-fan.
Les om de fem beste pr-stuntene her:
8. juni kommer et av popkulturens aller største fenomener igjen til Norge.
Kiss, som hadde sin virkelige storhetstid på slutten 70- og begynnelsen av 80-talllet, har solgt over 40 millioner plater i USA og over 100 millioner plater på verdensbasis.
- Se i nett-tv:
Nøkkelen til suksess
8. juni spiller de for første gang i Trondheim og fire dager etter, den 14. juni spiller de igjen i Oslo.
- Les også: Tregt Kiss-salg
Men hva kommer suksessen av?
Det er tre ting som har gjort Kiss til det legendariske rockebandet det er: Låtene, sminken og en enorme teft for markedsføring.
Radioselskapet i NRK P2 har fått Kiss-fanen og markedsføringsmannen Dag Inge Fjeld til å gi oss de fem smarteste pr-stuntene til bandet.
VIDEO: Kiss lanserte sin nyeste Europa-turné ved å spille på det tyske tv-showet «Wetten, dass...?»