Berlusconi og Hilton misbrukt i vovet Ford-reklame

Fords indiske avdeling beklager en annonse hvor en glisende Silvio Berlusconi poserer med lettkledde damer i bagasjerommet.

Silvio Berlusconi i en lite flatterende Ford-annonse, som aldri ble publisert.

«Leave your worries behind», står det i denne annonsen som aldri var ment å nå offentligheten.

Foto: Skjermdump

Reklamebyrået JWT India har tatt seg friheter de nok angrer på nå. I forbindelse med lanseringen av bilen Ford Figo, har de brukt sine kreative krefter på et par annonser Ford aldri har bestilt, skriver blant annet BBC og Business Insider.

Den ene annonsen viser den tidligere italienske statsministeren Silvio Berlusconi vise fredstegn fra forsetet, mens tre damer av den lettkledde typen ligger bakbundet og kneblet i bagasjerommet.

Det hele skal være verket til en ung medarbeider, som med sine kreative evner laget en vovet annonse med klar henvisning til Berlusconis mange kvinnehistorier. Deretter lastet han annonsen opp på et nettsted uten at den hadde vært godkjent av verken ledelsen i JWT eller av Ford.

Størrelsen på den siste Ford-modellens bagasjerom skal visstnok være en av fordelene med bilen, men bilgiganten hadde nok sett for seg andre måter å illustrere det på.

– Vi beklager hendelsen på det sterkeste og er enige med reklamebyrået om at dette aldri skulle skjedd, sier Ford i en uttalelse.

Paris Hilton og Kardashian-søstrene

(Saken fortsetter nedenfor bildet).

Paris Hilton i en lite flatterende Ford-annonse, som aldri ble publisert.

I Paris Hilton-utgaven av annonsen er det hennes realitykonkurrenter, Kardashina-søstrene, som blir stuet bort.

Foto: skjermdump

Annonsen som gjør narr av den tidligere statsministeren var ikke det eneste uautoriserte verket den unge, kreative medarbeideren lastet opp på nettet.

I tillegg laget han en annonse der hotellarvingen Paris Hilton har henvist sine tre realitykonkurrenter, Kardashian-søstrene, til bagasjerommet.

Under begge annonsene vises slagordet «leave your worries behind» (legg dine bekymringer bak deg).

Men med tanke på oppmerksomheten de nå har fått, er det nok bekymringene som har fått forseteplassen hos Ford.

Dette er nok ikke den type oppmerksomhet Ford hadde ønsket seg i et marked som de tidligere har uttalt er stadig viktigere for dem.'

Kulturstrøm