Det er kanskje først og fremt BMWer og heftige sportsbiler man forbinder med de tyske tunerne, men de klarte ikke å holde fingra unna den sjarmerende lille italieneren.
Hamann har utviklet et sportseksossystem til 1,4-liters bensinmotoren, som gjør at den får livligere akustikk. Til samme modellen leverer de også et bremsekit for mer aktiv kjøring.
Dieselmotoren kan skremmes opp til 90 hester og 230 Nm, mot 75 hester og 145 Nm originalt. Det er bare 10 hester mindre en bensinmotoren, med vesentlig mer dreiemoment.
Mattsvarte felger
Kanskje det viktigste når man skal style en bil er senking og felger. Hamanns 500 kommer 30 mm nærmere asfalten med et senkesett og har mattsvarte 7x17-tommers Sportivo 1-felger.
De har derimot valgt å la resten av stylingen være i fred, med kun to valgfrie mønstre på utisden, samt pedaler og matter på innsiden.
Vi tipper at det kommer til å dukke opp mange ettermarkedsdeler til Fiat 500 etter hvert, for eksempel selger
stylingkit fra MS Design.