Medieoppmerksomheten og over 100.000 seere har ikke hjulpet på platesalget. Siden serien startet er det solgt mindre enn 50 enkelteksemplarer av platene i platetrilogien hennes. Til sammen har de tre ifølge plateselskapet Sony, som er involvert på salgssiden, så langt solgt skarve 249 eksemplarer, jevnt fordelt på de tre utgivelsene.
Salgssjef Geir Lian i Sony må bare innrømme at de ikke har opplevd noe oppsving i platesalget etter at "Koht vs. J-Diva" hadde premiere.
- Vi håpet på det, og Gry Jannicke Jarlum håpet på det. Men TV-serien fokuserer jo mer på personen J-Diva enn om henne som musiker. Men det er litt tidlig å si ennå. En slik effekt kan ta tid før den slår inn. Vi må smøre oss med tålmodighet,
Realityserien "Koht vs. J-Diva" har hatt bra seertall. Men Gry Jannicke Jarlum alias J-Diva har ikke opplevd noe oppsving i platesalget etter at TV-serien hadde premiere for tre uker siden. Foto: Terje Bendiksby/SCANPIX.
sier Lian.
Null og null
En liten ringerunde til platebutikkene i Norge bekrefter liten eller ingen interesse for trilogien "Sex Me-Transmission vol 1", "The Golden Girl Of Soul - Transmission vol 2" og "The Motherfucking Diva Queen- Transmission vol 3".
- Vi har ikke opplevd noen etterspørsel overhodet. Vi har solgt null eksemplarer før serien begynte og null etter at den begynte, sier butikksjef ved Platekompaniet i Trondheim, Thomas Ingebrigtsen.
Albumene fikk elendige kritikker da de ble lansert. For eksempel kalte anmelderen i Nordlys det for "musikk for masochister" og mente Gry Jannicke Jarlum var pinlig talentløs.
Går bra på TV
Seermessig har Gry Jannicke Jarlum vært en relativ suksess. Den første episoden av "Koht vs. J-Diva" hadde 143.000 seere. Episode to og tre ble sett av litt over 100.000. I går ble siste del av serien vist. Men allerede i februar er det klart for fire nye episoder om "Norges tøffeste dame", som hun selv kaller seg, og resten av kollektivet på Ekeberg i Oslo.
Produsent Lars Hognestad i produksjonsselskapet Dropout, som har laget TV-serien, er derimot kjempefornøyd med seertallene på "Koht vs. J-Diva".
- Det har gått over all forventning. Vi er blant kanalens mest sette programmer hver uke, så dette er vi glade for".
Hognestad sier at de med "Koht vs. J-Diva" ville vise det subkulturelle miljøet som Gry Jannicke Jarlum tilhører.
- I neste runde prøver vi å komme enda tettere på dette miljøet. Klarer vi dette, blir programmene enda bedre.