Låten vil bli å høre i en reklame for den britiske forbrukerkooperasjonen The Co-operative Group. Det er høyst sannsynlig første gangen Dylan har tillatt en av sine låter brukt i Storbritannia, melder avisen The Guardian.
Nytt image
Konsernet skal fornye sitt image, og Dylans sang vil bli brukt for å forsterke inntrykket av forandring, heter det.
- Det er sjeldent at Bob Dylan lisensierer sine utgivelser til TV-reklame, fastslår Mike Smith, sjef for britiske Columbia Records som representerte Dylan i avtalen med kooperasjonen.
Løsner grepet
I USA har Bob Dylan de senere år begynt å løsne på grepet om sangene sine. Han sa ja til blant annet undertøykjeden Victoria's Secret, som i 2004 brukte "Love Sick" i en reklame der også Dylan selv ruslet rundt i nærvær av en avkledd, englebevinget modell. Han medvirket også selv da han lot
"Someday Baby" bli brukt i en global fjernsynskampanje for iPod
i 2007.
Sangen "Times They Are a-Changin'" var muligens først ut - den
ble brukt av en canadisk bank allerede midt på 1990-tallet.